mobbing

  • Linnea
  • Besökare
  • Besökare
18 år 1 månad sedan #35372 av Linnea
Svar från Linnea i ämnet mobbing
jag tror mer på att förlåta... än voodoo. Har också blivit mobbad.
Mer
18 år 1 månad sedan #35373 av Sofie
Svar från Sofie i ämnet mobbing
Som sagt, det har gått 20 år... Att förlåta är att bli fri. Men också att ta upp gamla minnen igen gör det möjligt att till sist bli fri från dem. Tror på att prata om det ialla fall.

Amanita, tyckte det var intressant att läsa om de teorier du kände till här innan om varför vissa blir mobbade och andra går in i rollen som bully.

Det finns mycket ondska... Att inte ta på sig andra människors ondska, tror jag på. Att inte låta någon annan bestämma vem du är. Men tyvärr blir det så, offret tar själv på sig skulden och tror sig vara just så dålig, ful och äcklig som mobbarna säger.

/Sofie
  • osso
  • Besökare
  • Besökare
18 år 1 månad sedan #35380 av osso
Svar från osso i ämnet mobbing
Man måste inte förlåta de som varit elaka och gjort en illa. Men man måste acceptera det på nåt sätt och göra ett avslut och gå vidare med sitt liv.

Det där att inte ta på sig vad andra säger om en har jag jätte-svårt med. Det de säger blir sanning verklighet. Även om det finns flera stycken som står och säger att jag är fin och bra och allt sånt så väger inte det lika tungt.

Tänker på att när man säger nåt negativt till sitt barn så måste man säga 1000 gånger (eller nåt sånt) nåt positivt för att väga upp det.

Förlåt att jag pratar i din tråd, men det som psyk har gjort är ju att de också skriver ner elakheterna i skrift och deras ord är ju mycket mer värda än alla andra vanliga dödligas. Att vänner och familj säger att jag är fin och duger hjälper inte mot vad de som kallar sig för tjänstemän gör och säger. (Förlåt att jag är i din tråd. )

Kram/
Maj
  • /Sofie
  • Besökare
  • Besökare
18 år 1 månad sedan #35387 av /Sofie
Svar från /Sofie i ämnet mobbing
Maj,
Du är mer än välkommen i min tråd.
Du kände ju igen dig i de där orden om att man tar åt sig vad andra har sagt för negativt om en.
Tror ändå att du ska lyssna mer till dina nära och kära som bryr sig och tycker om dig. Strunta i psyk och deras journaler, det är bara en massa pappersexercis som ingen läser sedan. Läkarna hinner inte ens läsa igenom sina journaler alltid ska du veta.

/Sofie
  • osso
  • Besökare
  • Besökare
18 år 1 månad sedan - 4 år 4 månader sedan #35393 av osso
Svar från osso i ämnet mobbing
Håller med dig att det är nära och kära som betyder.
Fast det är mycket de spridit till FK och politikerna och länsrätten och som påverkar hela mitt liv och fortsättningen av det. Det har fått ALL betydelse. Ingen av de tycker att jag är bra eller har nåt värde. Och de har ingen rätt att hålla mig fången och säga att jag är en dålig människa. Men de gör det ändå. Och ingen av de pratar med mig. Det är verkligen ingen behandling värd att kallas nåt som liknar vård.

Jag får ju i alla fall klara mig själv och det hade jag gjort bättre utan att de skulle underkänna mig och säga att jag är otrevlig och värdelös. Det är verkligen ingen hjälp.

Jag har hittat var det gör som mest ont. Och det är helt fatalt. Och det de gör är inte klokt och helt vansinnigt. Jag förtjänar inget av det. Jag vet hur det sitter ihop med det de gjort förut och det som hänt förut. Och jag kan inte göra något åt det för att få det bra. Bara som jag sagt förut att hålla mig undan och inte ge ut nåt av mig själv.

Det är så illa när jag egentligen behöver stöd och mår dåligt. Det behövde jag när de gjorde som de gjorde också, och det gör illa. Men om jag mår dåligt så gör de det värre.

Bla bla bla.

Kram/
Maj
Last edit: 4 år 4 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 4 månader sedan #1217810 av wasp
Svar från wasp i ämnet mobbning
Har blivit förskräckligt mobbad jag också, ända sedan barnsben. Nu har jag svarat på en postning från 2006, två år innan jag reggade mig på viska.