mobbing

Mer
4 år 4 månader sedan #1218003 av wasp
Svar från wasp i ämnet mobbning
Mobbad är jag än idag! Den där jävla idioten som sover jämnt och skiter i att gå till frisören! :dator
Mer
4 år 4 månader sedan - 4 år 4 månader sedan #1218012 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet mobbing
Fattade tidigt att jag måste ta fajten där och då.tog fajten med ledaren för att de skulle få respekt och inte gå på mig.

Det var exakt så, jag fick vara ifred efter det.

Tolererade inte.

Ett inlägg i denna tråd bara försvann jag hade skrivit mycket och jag kan inte återskapa det. dock, har en god vän, hon var missbildad från födseln hon blev opererad som barn. det gjorde att hon kunde gå med kryckor. När hon gick i skolan mobbade tjejerna henne och hon berättade för sin pappa det. Han peppade henne och sade jag skall lära dig boxas varpå hon efter det, tog hon fajten ned ledaren. Hon slog ned henne, därefter fick hon vara ifred.

Jag bjöd hem henne för jag lovade henne en sällskapsresa genom datorn. Hon kom hit, då var hon så handikappad att hon satt i rullstol men hon propsade att själv ta sig upp till mig. Hon höll sig väggen ett trappsteg i taget och kom upp. färdtjänstföraren hämtade upp rullstolen. Vi såg filmen och hon sade så här roligt var det längesedan jag haft. Det hade då blivit sent så hon fick sova över. En tid senare skulle hon ta Finlandsbåten från Stockholm hon ramlade då i en trappa på båten, så numera är hon stelopererad så det enda hon kan göra är att hon kan stå upp. Jag hjälpte henne med att hon ville köpa en dator. Jag såg ut en på blocket och den var i hennes närområde i Olskroken (på samma gata som systemet.) Han kom med datorn till henne de skrev kontrakt och jag kollade upp datorn, den var helt OK! jag fick hennes gamla dator med Win 95 och datorhögtalare till den. Dock gick jag tillbaka med datorhögtalare de kunde hon ju ha till den nya datorn också. Har inte kunnat ringa henne på länge, så jag vet inte ens om hon lever

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 4 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 4 månader sedan #1218954 av wasp
Svar från wasp i ämnet mobbing
När jag var barn var jag mobbad för jag var annorlunda. Spelade inte fotboll och hockey, låg och läste barn och ungdomsböcker istället. Femböckerna, Äventyrsböckerna (Enid Blyton) Knatten, Tvillingdeckarna (Sivar Ahlrud) Alfred Hichcock och tre deckare löser, Biggles osv eller lekte med min Scalextric bilbana. Kemilåda, eller Den lille elektrikern (kemi och el experiment. Var ju totalt störd som höll på med sånt - eller hur??
Mer
4 år 4 månader sedan - 4 år 4 månader sedan #1218969 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet mobbing

wasp skrev: När jag var barn var jag mobbad för jag var annorlunda. Spelade inte fotboll och hockey, låg och läste barn och ungdomsböcker istället. Femböckerna, Äventyrsböckerna (Enid Blyton) Knatten, Tvillingdeckarna (Sivar Ahlrud) Alfred Hichcock och tre deckare löser, Biggles osv eller lekte med min Scalextric bilbana. Kemilåda, eller Den lille elektrikern (kemi och el experiment. Var ju totalt störd som höll på med sånt - eller hur??


I min första lägenhet hade jag en bokhylla bla Enid Blyton och många andra ungdoms böcker. En systerson gav jag rubbet, då det inte var aktuellt att jag skulle ha kvar dem.
Där fanns också pocketböcker. Så jag gissar att han läste rubbet
Djungelböckerna Havets hjältar också den Kipling
sv.wikipedia.org/wiki/Rudyard_Kipling

Mark Twain och de böckerna

jag slukade böcker i min ungdom

I fråga om kemilåda där var min far en notorisk nejsägare, han kände mig, fullt klart

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 4 månader sedan by Nissegossen.
Mer
4 år 3 månader sedan #1222686 av Shadow
Svar från Shadow i ämnet mobbing
Jo men kontroll av den som mobbar tror jag på. Så länge det inte blir skarpt läge så är det lugnt. Vilket jag inte blivit utsatt för även om det varit nära. När det väl kommer till kritan så väljer folk bort dem sjuka , det är min erfarenhet.

Inge roligt när smockan hänger i luften , vissa förstår att man är sjuk medans andra kan gå över gränsen med mobbing o dylikt , så slutar dem till slut om man säger ifrån.

Tror dem får nån sorts kick av att man är svagare än dem och dem tror dem kan göra vad dem vill med en.