Varför blev du inlagd?

Mer
7 år 9 månader sedan #843972 av Utomjordingen
4:e gången blev jag inlagd för jag var ännu mer chokad!
Mer
7 år 9 månader sedan #843974 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet Varför blev du inlagd?
Inlagd 8 gånger, minns inte, men antingen depression eller hallucinationer eller nått. Dock på psykosavdelningar alla gånger där funnits lediga rum. Kanske en fingervisning.
  • Patient
  • Besökare
  • Besökare
7 år 9 månader sedan #843987 av Patient
Svar från Patient i ämnet Varför blev du inlagd?

Utomjordingen skrev: 2:a gången blev jag inlagd för att jag blev misshandlad utav mitt X:s vänner. De hotade mig och gjorde bland annat hemfridsbrott.


Exakt samma hände mig. jag blev misshandlad utav mitt X:s vänner. De hotade mig och gjorde bland annat hemfridsbrott.
Mer
7 år 9 månader sedan #844049 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Varför blev du inlagd?
Förstod jag hade psykos pga röster och förföljelseidéer. Sökte frivillig vård.
Mer
7 år 9 månader sedan #844545 av Chris
Svar från Chris i ämnet Varför blev du inlagd?
I upplösning eller nåt. Sprakade av giftiga strålar. Slog huvudet i väggen för att bli av med skiten. Korridorkompisen ringde akuten
Mer
7 år 9 månader sedan #844559 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Varför blev du inlagd?
Gick upp till psykakuten för att jag behövde medel för att kunna sova. På morgonen blev jag inlagd frivilligt, för att det jag kände inom mig, var att det var psykiska besvär och psykakuten var exakt rätt att uppsöka. Hade ju början till en psykos och den blommade upp för fullt på avd.

Det brukar vara så att är man ute, behärskar man sig själv och verkar inte speciellt psykotisk i andras ögon. Som inlagd, släpper man alla spärrar.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum