Varför blev du inlagd?

Mer
7 år 9 månader sedan #847116 av Utomjordingen

Utomjordingen skrev: 2:a gången blev jag inlagd för att jag blev misshandlad utav mitt X:s vänner. De hotade mig och gjorde bland annat hemfridsbrott.


Jag nämnde då detta för psykiatrin men det var som om ingen brydde sig! Ingen vägledning eller nåt om vad jag ska göra. I alla fall, jag borde ha fått mer stöd men det var mer så att det var väl inte så farligt det som hände mig.
Mer
7 år 8 månader sedan #849139 av Richard
Svar från Richard i ämnet Varför blev du inlagd?
Sist jag var inlagd var i april. Hade tänkt ta livet av mig med sprit o tabletter. Men min pappa, syster o hennes kille kom. De ringde en jourläkare som skrev in mig. Sen ringde jag 112 o ville avbeställa jourläkaren, men då skrek de andra i bakgrunden; -NEJ! Så att de på larmcentralen hörde det, så han kom ändå. Nu i efterhand tycker jag det var bra att jag blev inlagd.
Mer
7 år 8 månader sedan #849184 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Varför blev du inlagd?
Man är sjuk naturligtvis

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
7 år 8 månader sedan #849189 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Varför blev du inlagd?
Det som brukar vara är att de pga att de är sjuka, har de slösat bort pengarna och har ingen mat och för att avhjälpa problemen lägger de in sig då det inte finns en krona i plånboken. Förr när psykos avd i Göteborg låg på Östra sjukhuset 7 min gångväg från mig ringde kompisar som var inlagda och det de frågade efter var pengar och cigarreter eftersom de visste att jag kunde komma upp dit. Kom ibland in, trots att det egentligen inte det var officiell besökstid. Andra gånger kom de och öppnade och kompisen stod bakom och sköterskan såg vad jag lämnade över, sedan var det bara att gå.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
7 år 8 månader sedan #849198 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet Varför blev du inlagd?
Jag är väl mest deprimerad?
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
7 år 8 månader sedan #849200 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Varför blev du inlagd?
Sist jag blev inlagd började det med att jag talade om för en sjukskötare att där fanns krypskyttar på taken. Gick långa omvägar för att ta mig till sjukhuset. Han skvallrade för min kp och jag blev kallad till sjukhuset senare och blev inlagd samma dag. Hade knappt några cigaretter, men fick å andra sidan bara ut o röka med personal, så det blev högst fem cigg om dagen.