Hur länge varar en psykos?

Mer
3 år 10 månader sedan #1258867 av hyperaktiv
Jag har hemska tankestörningar som kanske kan defineras som psykos, men jag har lärt mig att hantera mina tankar. är ganska häftigt :)
Mer
3 år 10 månader sedan - 3 år 10 månader sedan #1258893 av Nissegossen
De som har en varaktig psykos, är mycket sämre än de som har haft en psykos, men kommit ur den. Jag har ju röster, men klarar av det och tål att höra dem, utan att gå in i en psykos. Jag betraktar mig som rösthörare vilket är 5% av befolkningen har, men som inte går in i en psykos

Skillnaden är att de med psykossjukdom är ca; 1% procent som har

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 3 år 10 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 10 månader sedan #1258913 av wasp
Svar från wasp i ämnet Hur länge varar en psykos?
Min längsta psykos varade i sex månader.
Mer
3 år 10 månader sedan #1258917 av Geta
Svar från Geta i ämnet Hur länge varar en psykos?
Mina senaste psykoser har också varat länge men det var 15 år sedan sist.
Mer
3 år 10 månader sedan #1258957 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Hur länge varar en psykos?

Fantasio skrev: Jag vet en person som verkar gå runt i konstant psykos. Han skriver jättekonstigt på Facebook och pratar inte så mycket när han är på mötesplatsen. Jag har varit bekant med honom i femton år och han tycks aldrig förbättras. Han kanske skulle behöva ett medicinbyte.

Han kan ha förlorat effekten av antipsykotika och kanske även Clozapine. Om han inte har Clozapine, så kan det troligen hjälpa honom.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
3 år 10 månader sedan #1261597 av Fantasio
Mina psykoser verkar gå över på en månad. Då är de inte så allvarliga, eller? Fast en gång var jag inlagd åtta månader.