Hur länge varar en psykos?

  • Pimed
  • Besökare
  • Besökare
3 år 5 månader sedan #1295229 av Pimed
Svar från Pimed i ämnet Hur länge varar en psykos?

Cosmos skrev: Min psykos blev en livslång förändring av mitt liv och mitt jag. Blev en annan. Ute i periferin istället för i cirkelns mitt.


Du är i cirkeln av viska, inte sant? Alltid finns det nåt positivt. Om mitt liv inte hade gått överstyr pga dom tidiga barndomsåren av extremt mycket våld både terror, fysiskt och sexuellt hade jag nog blivit polis. Sedan blev jag torterad som bäbis när min styvpappa brände mej med glödande cigaretter. Vilket jag insåg i min ungdom men då var det redan försent att bli polis. Jag hade kunnat mycket väl gått den vägen. Jag har sett det. Istället blev det här, men jag ska inte klaga hade kunnat varit mycket värre. Även död hade det kunnat varit. Det värsta då finns det ingen chans att få saker gjort. Då är det kört och det är definitivt kört som sjutton.
Mer
3 år 5 månader sedan #1295231 av Geta
Svar från Geta i ämnet Hur länge varar en psykos?
MsTibbs, Drummer och Pimed har drömt om att bli polis.
Mer
3 år 5 månader sedan #1295232 av wasp
Svar från wasp i ämnet Hur länge varar en psykos?
Min varade i ett halvår som längst
Mer
3 år 5 månader sedan #1295249 av memphis
Svar från memphis i ämnet Hur länge varar en psykos?
Om man inte har tillgång till medicin, och tar den också, och stressfaktorerna består, då kan psykosen vara i år. Min sista psykos var ganska lång, men jag fick den trots medicinering. Den varade med uppbyggnadsfasen ett par år.
Mer
3 år 5 månader sedan #1295702 av Rhododendron
Min varade i cirka två år. Blev utslängd från psyket flera gånger i ett knallpsykotiskt tillstånd. Fick inte vård.
Mer
3 år 5 månader sedan #1295703 av Drummer
Svar från Drummer i ämnet Hur länge varar en psykos?
Geta hörde röster som sade till henne att hon skulle köpa en blå bil. Så blev det men det är längesedan!