Hur länge varar en psykos?

Mer
3 år 5 månader sedan #1295140 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Hur länge varar en psykos?
Jag ville satsa på musiken och till viss del har jag också fått hålla på med den även om det inte blev på de stora estraderna. Att plugga var egentligen inte det jag ville egentligen, det gällde bara att ha en buffert för överlevnad. Men jag ångrar absolut inte mina studier.
Mer
3 år 5 månader sedan #1295175 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Hur länge varar en psykos?
En frivillig inläggning varar i en månad, så psykosen borde försvinna inom en månad, men det beror nog mycket hur stark effekt antipsykotikan ger och om hur man sköter medicineringen. För att psykosen skall avta måste man ta medicinen.
Mer
3 år 5 månader sedan #1295186 av Nissegossen
an balanserar sjukdomen med medicin så man inte går in i en okontrollerad psykos, man ligger bättre till med mer förstånd med optimal dos, det behöver inte tas bort alla symptom och i det mer intellekt samt mer symptom på sjukdomen, men då kontrollerad bara man får sömnen, då står man på optimal dos medicin.-


Det samt lång vana, man har då i sitt inre ett bättre tankeliv på insidan sig själv vilket inte syns utåt.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
3 år 5 månader sedan #1295208 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Hur länge varar en psykos?
Min psykos blev en livslång förändring av mitt liv och mitt jag. Blev en annan. Ute i periferin istället för i cirkelns mitt.
Mer
3 år 5 månader sedan #1295209 av Geta
Svar från Geta i ämnet Hur länge varar en psykos?
Har aldrig varit i cirkelns mitt. Varken förr eller senare. Var tillbakadragen redan före psykoserna.
Mer
3 år 5 månader sedan #1295211 av Nissegossen
Första psykosen var i Universums mitt, allt kretsade runt mig, ha,ha

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum