Små funderingar om "röster"

Mer
17 år 11 månader sedan #39752 av Isa-Alise
Putte,

Ett par bra boktips:

"Förstå och hantera röster" av Marius Romme och Sandra Escher

"Från rösthörarnas värld- Brev med berättelser" av Lis Bodil Karlsson (red.)

Böckerna kan beställas från RSMH: www.rsmh.se/
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
17 år 11 månader sedan #39783 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Små funderingar om "röster"
Du Nissegossen! Jag anser att man inte ska behöva söka sina vänner!

Vännerna väntar på bekräftelse, jag anser rösterna vara ovänner, även om jag får betala priset för det! Att vara en vän är svårt!

Vi alla sårar varandra på ett eller annat sätt! Så vad tror du jag karaktäriserar som en vän? Jag anser en vän ska kunna meddela en känsla oerhört snabbt utan konklusion!

Ledtrådarna till en människas kynne kan bara gå genom känslor och inget annat! Därför måste man träffas rätt ofta, för att få hela bilden klar för sig! :(

Vars är världen på väg?
Mer
17 år 11 månader sedan #39785 av Nissegossen
Detta saxat ur en annan tråd, kunde inte sagt det bättre själv!

titta inåt.

titta inte på andras teorier. teorier är ord och ord är ord och inget annat än ord.

människan och hennes känslor är inte ord. orden är nåt helt annat än männskan och hennes känslor. be what you are. dont mix your self up with the words that you are not.

teorierna faller alltid. annars skulle dom inte vara teorier.

släpp orden.

sanningen är det som är. its you.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
17 år 11 månader sedan #39787 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Små funderingar om "röster"
Jo, orden är meningslösa för dem som inte söker sanningen! Jag söker definitivt inåt! Människan och känslor, fy fan!

Jag blir stolt när människor tänker självständigt och går sin egen väg! Det är det orden är till för!

Att inte blanda ihop det som inte är en själv, är mycket enkelt! Jag anser att ni måste lyssna på human rights watch! Mänskliga rättigheter ska vi inte se oss om i månen efter!

Kanske slutsnackat för i kväll?

Vars är världen på väg?
Mer
17 år 11 månader sedan #39789 av Nissegossen
I Sanning, ja! Ty sanningen skall göra eder fria!

Men sanningen med stort S kanske inte finns utan det är de många små sanningarna med små s som tillsammans ger sanningen!

Jmf Einsteins relativitets teori!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
17 år 11 månader sedan #39790 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Små funderingar om "röster"
"Är det många bäcckar smä" som du suktar efter? Jag anser sanningen vara jävligt långsökt att sukta efter!

Friheten är ngt vi ger varandra! Friheten är när vi ger varandra små ledtrådar till varandra! Friheten är också när vi släpper gamla påfund, som är ett hinder för ens utveckling.

Vi kan aldrig helt släppa det förflutna, tyvärr!

Vars är världen på väg?