Små funderingar om "röster"

  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
17 år 11 månader sedan #39922 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Små funderingar om "röster"

Nissegossen skrev: Jocke! Jag har skrivit om det förut, att sanningen finns hos det barn som inte lärt sig ljuga.

"Det är inte ens fel att två träter, sätt ett litet barn som inte lärt sig ljuga emellan dem, ty det är större än de bägge. Detta eftersom det säger sanningen; Titta! Kejsaren är ju naken!"



Jag tror faktiskt att du inte lyssnar! Om ngn försöker trycka ned dig, så använder man ju självförsvar för att komma undan greppet.

Ibland måste du förstå att vissa är ngt fixerade vid sig själva och saknar viss självinsikt. Om man bråkar om vem som är störst, så handlar det ofta om bristande självkänsla,

Barnet kan ju komma in och vara ledsen utan att tala om vad det är, men oftast kommer det fram att "hon" är ledsen för att dem vuxna bråkar!

Så att hota med att man inte kommer till himlen, om man inte kommer överens är dödfött!

Ja, Kejsarens nya kläder, kan man ju alltid diskutera, men låt det då bli en intelligent diskussion!

Vars är världen på väg?
Mer
17 år 11 månader sedan #39932 av Nissegossen
Jocke, jag har försökt svara så adekvat på dina påståenden och frågor som möjligt. Nu har jag funnit att det tyvärr inte går att föra ett resonemang med dig! Du har varit på mig från första sekund du kom in på viska.se. Nu är det nog! :cry:

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
17 år 11 månader sedan #39933 av Nissegossen
Isa-Alise! Nej, tro är just tro. Det går än så länge inte att bevisa att någon har tro, inte i den här världen! Men den dagen kommer när det skall vara uppenbart, att Tex, jag hör röster!

Det TROR jag på!

Dessutom att det då är en realitet att det går att komminucera med munnen stängd med både syn och hörsel.

Kan tala om att grafiken i min hjärna är omedelbar och eftersom jag numera fått ordning på den, är den obetalbar! Vilken datanörd som helst skulle bli sjuk av avund! :lol:

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
17 år 11 månader sedan #39942 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Små funderingar om "röster"

Nissegossen skrev: Jocke, jag har försökt svara så adekvat på dina påståenden och frågor som möjligt. Nu har jag funnit att det tyvärr inte går att föra ett resonemang med dig! Du har varit på mig från första sekund du kom in på viska.se. Nu är det nog! :cry:



Du vill bara se det du vill se! Personligen känner jag att du har stora krav på mig, och du har nog rätt i att vi inte riktigt drar jämnt! Det är så här i världen, man kan inte dra jämnt med alla!

Speciellt om man dras med förutfattade meningar. Är det kanske så, att du försöker kasta ut mig från viska.se?

Som sagt jag gillar inte den där tonen jag hör, när folk anklagar mig för att ligga på dem, eller att jag ska låta bli att föra ett resonemang. Då ska vi se om du är bättre på att föra ett resonemang än jag?

Men som sagt du vet ingenting om mig "Nissegossen" din paranoia vad gäller mig grundar sig nog på att du inte riktigt hänger med i mina resonemang, va? Eller så är det slut, så att vissa kan fortsätta begränsa samtalet! Vad synd! Att du inte lyssnar?

Vars är världen på väg?