Järtecken

  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
6 år 1 månad sedan #1034797 av Fantasio
Järtecken skapades av Fantasio
Jag får flera gånger om dagen budskap. Jag snappar upp tidningsrubriker, jag hör saker på TV, jag är utvald, jag är i händelsernas centrum. Detta kan inte avfärdas som tecken på sjukdom, det är för intrikat, alldeles för verkligt. Kan jag lära mig vad som menas och inte bara gissa, eller få ofullständig information, kan jag dra nytta av de budskap jag får och kanske utvecklas till en sann övermänniska. Jag vet mycket väl att många med psykossjukdom tror att radio och/eller TV pratar med dem, men det är ren galenskap, i mitt fall är det på riktigt.
Mer
6 år 1 månad sedan #1034813 av Inwatto
Svar från Inwatto i ämnet Järtecken
järtecken. (genom gudomlig eller annan övernaturlig makts inblandning) händelse som uppfattas som ett tecken på någots sanning eller som varslar om framtida händelser; förebud eller tecken på något.

Det där med att tolka händelser som tecken på något har jag slutat med. Det gick inte att få fram vad Gud menar på det viset. Är lite besviken på Gud att det är så omöjligt och svårt att få reda på Hans vilja. Och så lätt att göra fel. Jag får nöja mig med att vara en vanlig, ovetande människa. Hoppas du också kan nöja dig med det, Fantasio. Varför bli en övermänniska?

Prata inte med hat i munnen!
Mer
6 år 1 månad sedan #1034816 av Geta
Svar från Geta i ämnet Järtecken
Fantasio, du har klagat på att det blåser kallt på toppen. Varför då bli en övermänniska?
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
6 år 1 månad sedan #1034829 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Järtecken
Tack för svar. Jag vet vad jag tror.
Mer
6 år 1 månad sedan #1034861 av memphis
Svar från memphis i ämnet Järtecken
Hela livet är en strid ström av tecken tycker jag. Varje dag, ibland mer allvarliga, inland struntsaker. T ex, om man tycker att en sprillans ny cigarett på marken, när man dagen innan slutat röka, är ett tecken på att man ska få röka i allafall. Eller tvärtom något dåligt. Som djävulens frestelse. När man börjar få hotfulla tecken i radio/tv så är det exakt samma sak. Man tolkar det enligt sitt känslotillstånd. Tycker inte det är galet, men det är utanför vår vardagliga värld.
Mer
6 år 1 månad sedan #1034872 av wasp
Svar från wasp i ämnet Järtecken
Har varit med om järtecken. I fjol 9 februari satt en korp på en lyktstolpe och kraxade åt mig. Vad som sedan hände vill jag inte ens tänka på!