Järtecken

  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
6 år 1 månad sedan #1038574 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Järtecken
Jag hittar inte orsaken till varför bilderna är krypterade nu? Google har visst startat ett nytt företag som ska börja med krypterade meddelanden?Men har du lagt in hhtps-funktionen på siten Admin?

Vars är världen på väg?
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
6 år 1 månad sedan - 6 år 1 månad sedan #1038575 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Järtecken
encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:...BJkmWmeNqgQ661oFB3qC

Det blir ju bara svårare att konvertera dessa bilder till nyhetsbrevet då dessa bör bäddas in?

Det står ju på fliken med denna länk att det är en jpeg-bild, så det måste vara viska som ställer till det hela?

Vars är världen på väg?
Last edit: 6 år 1 månad sedan by Jocke.
Mer
6 år 1 månad sedan #1038803 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Järtecken
Berätta med ett exempel hur du hittar dessa krypterade bilder.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
6 år 1 månad sedan #1038832 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Järtecken
Nä men Admin, bildlänken i svarskolumnen tolererar bara de godkända ändelserna typ jpeg, png, gif osv. Men när jag lägger in bilderna från google och hit så blir dem encrypted, då tolkar jag det som att du har lagt in en https funktion för säkerhets skull?

När jag kör spara som och uploadar så är bilderna de godkända, eller förr var det. Så jag tror inte det är google som har försvårat hanteringen?

Vars är världen på väg?
Mer
6 år 1 månad sedan #1039083 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Järtecken
Frågan var hur du hittar bilderna med sådana länkar? Hur gör du när du får sådana länkar? Jag vet att de saknar filändelse.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
6 år 1 månad sedan #1039178 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Järtecken
Ja, Admin, den där konverteringsmekanismen fattar jag inte riktigt? Dem bilderna från google verkar vara de godkända för viska innan det hände ngt? Men jag kan nu bara spara som och skriva namnet på bilden och kopiera och sedan gå till tinypic och uploada!

Men ett tag körde jag bara på länkar, för att img-knappen inte klarade att omvandla de ogiltiga eller som det verkar krypterade bilderna? Men vet att firefox pratar ngt om att dem har kryptering på sin webbläsare, men jag tror snarare det är viska som infört https alltså encrypted?

Om jag lägger in bara länkar och ser den i en ny flik, så kan jag inte kopiera bildadressen genom den bilden? Alltså jag måste konvertera på ngt sätt? Om nu inte man kan upphöra med krypteringen från firefox, men det vet jag inte hur det går till? Vi verkar ha olika system och ser olika utvägar? Kan alltså demonstrera till dig hur en misslyckad länk ser ut som inte bäddas in?

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQixmNvp-v6K_RRyiFX3JqfAp0t1e_VbOiwdUVq9ukPS5ysdC5X

Nä, det som jag har lärt mig funkar inte längre! Alltså kopiera bildadress och lägga in den i img-rutan. Är det kanske win tio som har utökat sin kryptering?

Vars är världen på väg?