Järtecken

  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
6 år 1 månad sedan #1034877 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Järtecken
Ja, har nu lärt mig ett nytt ord! Järtecken, det är jag med om vartenda dag! Jag märker att när jag reagerar så reagerar mediafolket på det som reagerar mot mig. Men jag vet inte vem det är som dem reagerar på, alla som är med live i bl. a. tv reagerar på ngt som jag har försökt lista ut vem det kan vara?

Även om jag tror att dem reagerar på mina infall, så inser jag om jag lyssnar, så är det ngt annat dem hör, ngt mer allvarligt än mina utfall? Men visst kan jag tycka det är konstigt att folk vet mer om mig än vad jag vet om dem, så betyder det att jag har ngt inombords som reagerar mot yttervärlden.

Vars är världen på väg?
Mer
6 år 1 månad sedan - 6 år 1 månad sedan #1034886 av Utomjordingen
Svar från Utomjordingen i ämnet Järtecken
Talet π var dagens dag igår! 3/14 - mars den 14:e.

3.14159265359

Last edit: 6 år 1 månad sedan by Utomjordingen.
Mer
6 år 1 månad sedan #1034910 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Järtecken
Psykossymtom.
Mer
6 år 1 månad sedan #1034946 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Järtecken
Ganska vanligt vid psykossjukdom att allt handlar om en själv. Man blir väldigt egocentrisk då på ett sätt. Sedan tenderar tillfälligheter att få stor betydelse, som om en man hostar är det en signal till SÄPO att här kommer han.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
6 år 1 månad sedan #1035099 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Järtecken
Nä, om vi säger att alla hör samma sak, då skulle media reagera på vartenda tecken, vilket dem inte gör! Jag tror Fantasio argumenterar för sin sak, för att hålla de värsta borta från sig! Han gillar inte auktoriteter men är en auktoritet på sitt område det han behärskar, nämligen ordets gåva. Hur vi tolkar det är upp till oss, men bara han själv kan välja sin väg, på hur allvarligt vi ska ta på hans ord!

Men ngt påverkar oss, kanske några av oss har en dålig immunförsvar mot ngt som förmodligen påverkar hela världen!

Vars är världen på väg?
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
6 år 1 månad sedan - 6 år 1 månad sedan #1036791 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Järtecken


Jag tror min bästa lyssnare dog I Australien på eget bevåg i Lördags, nämligen teaterchefen som avgick för att han hade visat en bristande flexibilitet gentemot sina medarbetare, men han var delvist omtyckt ändå?

Jag har hört antydningar hela dagen, och är fruktansvärt ledsen! Men det kopplar fan inte för mig, så återigen, vad fan ska jag lyssna efter hör ju hundratals om inte tusentals varje vecka åtminstone?

Han dog nog förgäves? Men vem har ansvaret?

Vars är världen på väg?
Last edit: 6 år 1 månad sedan by Admin1. Orsak: Korrigerade bilden