Järtecken

  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
5 år 8 månader sedan #1078804 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Järtecken




Ja, svaret får vi inte via sociala medier, utan dem väcker bara en till att tänka enbart traditionell! Men några tänker utanför banan och det är bra, annars kan inte människan utvecklas!

Vars är världen på väg?
Mer
5 år 8 månader sedan #1078852 av wasp
Svar från wasp i ämnet Järtecken
På lärosäten i forskning handlar det hela tiden om att hitta nya rön!
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
5 år 8 månader sedan #1078885 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Järtecken
"Algoritmer är kulturellt kodade

Algoritmer är en djupt integrerad del av vårt samhälle. Algoritmer ger också uttryck för dominerande föreställningar och värderingar i vår kultur. Det går att uttrycka i termer av att algoritmer kodifierar dessa föreställningar och värderingar. Vi ser det till exempel i hur en kulturs värderingar om offentlig amning och den kvinnliga kroppen leder till att Facebook censurerar alltför ”explicita” bilder på amning. Det får i sin tur genomslag världen över genom de värderingar som finns inbyggda i Facebooks algoritm, vilken automatiskt letar upp och döljer kvinnlig nakenhet. Det här leder till att även schematiskt ritade bilder på bröst vid till exempel en kampanj för bröstcancer kan bli osynliggjorda.

Det som kan framstå som självklart i den kultur där algoritmen är skapad, kan framstå som underligt, kanske till och med stötande, i en annan kultur. Andra exempel visar på rasistiska värderingar som syns i Googles och Flickrs algoritmer för automatisk taggning av bilder. Google har exempelvis behövt be om ursäkt för att en algoritm för bildbeskrivning taggade två svarta personer med ”gorillas”."

www.backendmedia.se/2017/04/12/algoritmer/

Man undersöker om man kan manipulera och styra googles sökkriterier! Även f.b är under luppen, men tyvärr finns det ingen motsvarande sökmotor med lika hög sökeffekt. Men sökmotorerna är inte svaret! Men forskarna borde uppmärksammas mer.

Vars är världen på väg?
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
5 år 8 månader sedan #1078907 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Järtecken




Nu kan jag ha fått en Lidnersk knäpp? Men tyvärr är tomheten kvar!

Vars är världen på väg?
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
5 år 7 månader sedan #1088618 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Järtecken
Jag hittade den här tråden. Har en annan, handlar väl om samma sak.

Nu börjar det bli jobbigt, jag vill bara vara ifred. Det är inga trevliga budskap jag får. Kan vara rätt oskyldigt, men betydelsen är alltid densamma: död. Ibland sägs det rakt ut. Det här är ett klassiskt symptom, det vet väl jag med, men i mitt fall är det på riktigt. Jag är helt klar i skallen. Jag har mina krafter, men det får man inte knysta om, då blir det inläggning. Ja, jag är kanske inte Jesus, men inte är jag nån medelsvensson med halvöppen mun. Hitler? Han åkte ubåt från Danmark till Argentina, dog 1965. Ska jag bli nån slags favorit hos Gud? Tror inte det blir stordåd i detta livet. Är man sjuk klingar det av, jag har fått mina budskap under alldeles för lång tid. Ärligt talat gör jag inget vettigt av min förmåga. Jag vill slappna av, sitta i TV-soffan som alla andra och nöja mig med det.