Akut övergående psykos ospecificerad

Mer
5 år 3 månader sedan #1122699 av Modesty
Om jag skulle misslyckas med mina studier och arbete. Finns det någon annan med min diagnos akut övergående psykos ospecificerad som får hjälp med försörjning?
Mer
5 år 3 månader sedan #1122776 av memphis
Du får nog tillfälligt hjälp med försörjning på den diagnosen, sjukskrivning i några månader. Men den där diagnosen kan ändras, om t ex psykosen inte ger med sig, och då får du längre sjukskrivning. För att få sjukersättning tar det längre tid av sjukdom. Och sjukskrivning är bättre på så vis att det ger bättre pengar.
Mer
5 år 3 månader sedan #1122807 av Modesty
Ok! Tack memphis.
  • ingrid64marie
  • Besökare
  • Besökare
5 år 3 månader sedan #1122814 av ingrid64marie
Svar från ingrid64marie i ämnet Akut övergående psykos ospecificerad
Tycker inte att det är så att du behöver känna mindre när du har schizofreni, kan tvärtemot tycka att du kan känna mer och i psykosen är den ytterligare förhöjd du har känselspröt som går utanför huden, har hög känslighet, lite högre än vad jag kan tycka är bra alla gånger. När jag var inlagd, 2 ggr under 2017, mötte jag 2 fina tjejer, gemensam åkomma precis som jag, men de såg jag hörde, de gav ECT- behandlingar mot syner, kände ej till det men jag kopplar ihop det synerna. Det fungerade, båda blev bättre.
Mer
5 år 3 månader sedan #1122818 av Modesty
Ingrid64marie Det jag känner är väl att jag kanske har förminskat den funktionsnedsättning jag fått av psykos för att jag inte velat få diagnosen Schizofreni. Nu istället undrar jag om jag faktiskt klarar av studier och arbete. Jag tycker att mitt minne är sämre och även att jag är tröttare.
Mer
5 år 3 månader sedan #1122819 av Geta
Det är väldigt omtumlande att få sin första psykos. Det är ingenting som man kunnat föreställa sig innan.