Akut övergående psykos ospecificerad

Mer
5 år 3 månader sedan - 5 år 3 månader sedan #1124208 av Nissegossen

Cosmos
Depressionen hade psykotiska inslag, det förstod jag efteråt. Är det vanligt med en depression efter mani?

Det vet jag ingenting om, men efter en psykos är det vanligt med depression

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 5 år 3 månader sedan by Admin1.
Mer
5 år 3 månader sedan #1124210 av Cosmos
Ja, jag hade också lite storhetsvansinne, men inget som gick till handling. Trodde att vädret påverkade mig att göra olika saker men upplevde det inte som obehagligt. Mest var det tanke- och bildrusning så jag fick ingen större sömn att tala om under de här veckorna. När jag låg i sängen för att sova flödade tankarna vilt följt av bilder i blixtrande hastighet igenom hjärnan. Minns att Michael Jackson dog under den här perioden. Det trodde jag inte berodde på mig men det var andra händelser som jag kände mig skyldig till.
Mer
5 år 3 månader sedan - 5 år 3 månader sedan #1124211 av Modesty
Ja, under min psykos så dog vett och etikett-experten Magdalena Ribbing och jag var övertygad om att jag hade fått föraningar om hennes död. Hur länge höll själva psykosen i sig för dig? Var det några veckor sammanlagt?
Last edit: 5 år 3 månader sedan by Modesty.
Mer
5 år 3 månader sedan #1124214 av Cosmos
Det var max tre veckor. Men bara på ett dygn vände alltihop till en jävla depression.
Mer
5 år 3 månader sedan #1124215 av Modesty
men hur länge varade den psykotiska depressionen?
Mer
5 år 3 månader sedan #1124216 av wasp
Min andra stora psykos var reaktiv och höll mig i ett järngrepp i ca sex månader. Men hjälp på vägen fanns också innan akutmedicineringen! Då menar jag hjälp att istället bli ännu mer stjälp!