Att det är på villkor att man är sjuk i kontakt med dem tyder på att de är onda!

Mer
5 år 4 veckor sedan #1141050 av Lelle

Nissegossen skrev: Jesus har rätt, du är prövad på samma sätt som Jesus och han råkar vara den ände som klarat det utav åklagaren i Bibeln och eftersom han själv starkt opponerade sig när hans mor och hans bröder gick till honom och krävde komma in för att taga honom till vara för att de trodde han var ifrån sina sinnen. Du kan läsa avsnittet i Bibeln i Nya Testamentet i 3dje Markus Evangelium 21 versen där kan du börja och läsa till slut.
www.biblegateway.com/passage/?search=Mar...20-30&version=SV1917


Jag förstår ingenting. Vad vill du få sagt med detta nissegossen ?
Mer
5 år 4 veckor sedan #1141060 av Nissegossen
Att du har andlig påverkan i livet på samma sätt som Jesus blev prövad blir vi också prövade, vi är kallade sjuka av människor, men troligen förstår de inte själva att det vi utsatts för är av andlig karaktär och förr fjättrades de med vår sjukdom i ett skjul där vi hade varit fångna och vi fick inte gå lösa.

I Markus 3 kan du utläsa att den som trodde att Jesus var från sina sinnen skulle kastas i det brinnande Gehenna vilket var soptippen utanför Jerusalem

m.a.o vi är inte sjuka,men människor tror att vi är det. De fattar inte att detta är av andliga skäl och karaktär

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
5 år 4 veckor sedan #1141071 av Amandara
Väl rutet hkboy. Det andliga är sjukdomen som talar. Ett av sjukdomens väsen.
Mer
5 år 4 veckor sedan #1141077 av Inwatto
Jag håller delvis med hkboj - det är när man är sjuk som man ser och hör andevärlden. Men, att den är ond pga det, är en slutsats jag inte riktigt är med på. Troligen finns det en andlig lag som säger att andar inte ska störa levande varelser och den håller goda makter men inte de onda. De stör oss om de kan. Att det finns många fler goda andar än onda, märker man inte då.

Prata inte med hat i munnen!
Mer
5 år 4 veckor sedan #1141167 av memphis
Tycker det du påtalar är intressant hkboy. Sjukdomen är porten till andra dimensioner och när man är psykosfri finns porten inte där, eller nästan inte, ibland kan draperiet plötsligt dras undan utan förvarning och man skymtar det igen. Men visst är det en destruktiv kraft, det håller jag med dig om.
Mer
5 år 4 veckor sedan #1141273 av Admin1
Det här med övre makter och parallella världar är ett sjukdomssymptom och du skall tvivla på det och inte tro på det för att kunna bli friskare. Be att få prata med en psykolog om övre makter och parallella världar.