Vilka är alla diagnoser som du har haft?

Mer
5 år 3 veckor sedan #1142601 av mrsearlgray
väldigt bra, det ska bli tråkigt att sluta med henne. har faktiskt aldrig gått till en psykolog mer än en gång.
  • RainDrops
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
5 år 3 veckor sedan #1142623 av RainDrops
Svar från RainDrops i ämnet Vilka är alla diagnoser som du har haft?
Ja det kan jag förstå. Hur var psykologen?
Mer
5 år 3 veckor sedan #1142624 av mrsearlgray
han var väl bra det var bara under en utredning som jag hade han, men har haft en dålig terapeut innan som jag lämnade gråtandes efter att hon i stort sett tyckte att alla mina problem skulle lösa sig bara jag fick ett jobb typ. :/
  • RainDrops
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
5 år 3 veckor sedan #1142632 av RainDrops
Svar från RainDrops i ämnet Vilka är alla diagnoser som du har haft?
Herregud? På riktigt? Det var juh helsnurrigt och knäppt. Min psykolog säger jag borde använda min hjärna att lösa mina problem på egen hand sen slutade alla möten att jag blev hans psykolog!
Mer
5 år 3 veckor sedan #1142641 av Klanggedin
Jag hade en terapeut som sa att framtidens psykiatri kommer att se på dagens psykiatri som en "tragedi". Det kanske inte är så konstigt att många söker andra vägar och jag upplever att dom helst vill läka. T.ex. andlighet, religion eller gebit som hanterar eller accepterar de upplevelser som schizofrena har på ett bättre sätt kanske har något att tillägga?

Terapeuter tycker jag överlag verkar vara ganska öppensinnade och det är deras jobb att ge oss verktyg så att vi kan leva ett funktionellt liv.
Jag har en diagnos.
Mer
5 år 3 veckor sedan #1142672 av Amandara
Social fobi behöver inte vara kronisk. Jag hade social fobi i barn och ungdomsåldern. När jag blev allvarligt sjuk vid 29 så jag till psykologen att jag var socialt inkompetent. Han sa då du är socialt otränad. Med kommunala verksamheter sedan många år där man kan prata om nästan allt....inget är för litet att prata om...så har jag börjat prata. Nu pratar jag ganska mycket. Kan dock känna mig skygg på fest med mycket okända människor. Håller föreläsningar och kan svara på frågor utan problem. Jag kan mitt ämne. Allting går. Man ska aldrig kasta in handduken. Min erfarenhet är att om man har en mottagare som är öppen för att prata om ditten och datten så går det bra att prata. Men det beror oxå på hur man mår.