Vilka är alla diagnoser som du har haft?

Mer
5 år 3 veckor sedan #1143888 av Admin1
Nackdelen med kvinnor med mer positiva symptom är att de kan bli stökigare och bli mer bältade. På rättspsyk ställer kvinnor till med mer problem än män.
Mer
5 år 2 veckor sedan #1145383 av IngeF
Rent teknisk kan du ikke ha alle disse, ettersom flere utelukker hverandre- Viser med all tydelighet at psykiatri er altfor tolkningsbasert.
Mer
5 år 2 veckor sedan #1145499 av Admin1
Jag tror att tidigare uteslöt autismdiagnos schizofreni, men annars är det ovanligt med uteslutningar. För schizofrenidiagnos skall man utesluta missbruk och schizoaffektiv.
Mer
5 år 2 veckor sedan #1146396 av IngeF
Selv ble jeg ble meget overrasket over hvor forsvinnende liten vekt allmennpsykiatrien legger på åpenbar organisk hjerneskade. Mentale defekter ved CP er grovt underkommunisert og underbelyst. Også blant spesialiserte klinikere. Hele feltet preges av at samfunnets moralske pendelsvingninger bestemmer mer enn empirien. Dessverre er ikke selve hypotesedannelsen underlagt stort annet enn innfallsmetoden. Derfor blir det for ofte slik at "Forskning viser at forskning viser det forsker vise vil. "
Mer
5 år 2 veckor sedan #1146402 av Geta
Jag frågade min psykoterapeut/läkare om jag var hjärnskadad. Hon sa att jag skulle inte ha klarat skolan om jag varit hjärnskadad.
Mer
5 år 2 veckor sedan - 5 år 2 veckor sedan #1146403 av IngeF
Det er naturligvis bare nonsens. Man kan være meget høytfungerende og lavtfungerende samtidig. Men særlig der man vet at det foreligger hjerneskade, er det viktig med psykometri på et tidlig tidspunkt. Skolefag er ikke nødvendigvis særlig velegnet til å avdekke spesifikk kognitiv svikt. Om jeg ikke hadde hatt underliggende kognitiv svikt i utgangspunktet, hadde jeg aldri blitt psykotisk. I dag har man dessuten fått større forståelse av at symptomatologien ved CP forandrer seg over tid. Selv om den tidlig inntrufne skaden egentlig ikke forandrer seg, så vokser hjernen rundt skaden i etterkant. Har man CP møtes man fortsatt alt for ofte av psykososiale bortforklaringer.
Last edit: 5 år 2 veckor sedan by IngeF.