Finns det psykoser

Mer
4 år 11 månader sedan #1149681 av Geta
Svar från Geta i ämnet Finns det psykoser
Amandara, får du inte bekräftelse, när du har dina Peer-föreläsningar. Tycker du inte att det är värdefullt att du kan dela med dig av dina erfarenheter.
Mer
4 år 11 månader sedan - 4 år 11 månader sedan #1149686 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Finns det psykoser
Nej

Det är de konstgjorda som måste blåsa upp mig så jag får ett självförtroende. Och blir en blåsa. Nu ska jag sova. Bort min verbala ångest.
Last edit: 4 år 11 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 11 månader sedan #1149689 av Geta
Svar från Geta i ämnet Finns det psykoser
Så du har ingen grandios självbild? Annars är det vanligt vid våra psykiska åkommor.
Mer
4 år 11 månader sedan #1149703 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Finns det psykoser
En grandios självbild har att göra med en urusel självkänsla. För att kompensera denna blåser man upp sig själv vid psykisk ohälsa. Det är också det som kännetecknar en narcissistisk personlighetsstörning.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
4 år 11 månader sedan #1149720 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Finns det psykoser

Cosmos skrev: En grandios självbild har att göra med en urusel självkänsla. För att kompensera denna blåser man upp sig själv vid psykisk ohälsa. Det är också det som kännetecknar en narcissistisk personlighetsstörning.


Jag undrar om det verkligen går att förändra en narcissist till en pluralistiskt person? Självhävdelse är ngt naturligt och betecknas oftast som subjektiv inom bl. a. filosofin. Men oftast är det en självförsvarsmekanism vid svåra tillfällen, men svår narcissism är sjuklig och hur bär man sig då åt att angripa vederbörandes ego? Länken nedan kan nog ge ett svar?

utforskasinnet.se/neutralisera-en-narcissist/

Vars är världen på väg?
Mer
4 år 11 månader sedan #1149741 av Modesty
Svar från Modesty i ämnet Finns det psykoser
Jag förstår fortfarande inte riktigt. Vid schizofreni har man alltid psykotiska symptom alltså så man är alltid lite i en psykos alltså. Psykosen tar aldrig riktigt slut eller?