Finns det psykoser

Mer
4 år 11 månader sedan #1150057 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Finns det psykoser

Amandara skrev: Bra skrivet Nissegossen!


En präst i Svanska kyrkan läste den en gång hos den psykolog genom sjukhuskyrkan där jag gick en gång i veckan, han ville ha med slutet på den pga den andades positivitet och livet går vidare också efter en psykos. Min psykolog då gav han tillåtelse till det utan att först frågat mig, men hon kände mig och jag sade ja till det.

Det var till en tema Gudstjänst i Göteborgs domkyrka där prästen läste den från predrikstolen efter gudstjänsten bad han oss att gå fram till altartrappan och tända ett ljus för alla vi känt som gått genom gå, utan att haft axess till det.

jag själv kan inte längre räkna på mina händers 10 fingrar som gått före och nu inte längre lever här.

Altartrappan blev full av värmeljus

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 11 månader sedan #1150073 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Finns det psykoser
Du skulle kunna vara Peer och berätta din historia så andra får ta del av den.
Mer
4 år 11 månader sedan - 4 år 11 månader sedan #1150100 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Finns det psykoser
Om någon vill ha kontakt med mig, är de absolut välkomna att läsa och ställa frågor till mig genom viska.se eller min mejl som förhoppningsvis fungerar på viska.se

Om någon undrar ställer jag gärna mig positiv till att berätta om mitt liv, men enskilt och inte från ett podie i en större lokal inför andra människor. Det är pga scenskräck om du förstår. Att prata spontant och då på golvet om du förstår kan jag prata inför många om det sker på mina villkor och inte hålla ett tal inför många människor, då jag går i stå. jag klarar det inte helt enkelt.

Amandara skrev: Du skulle kunna vara Peer och berätta din historia så andra får ta del av den.

Får fråga dig vill du ha fler texter av mig? Jag vet ju inte hur mycket skrivit som du läst av mig? Det mesta borde finnas kvar på viska, jag vet inte längre om jag har kvar några skivor där jag har mina texter, ty jag litade på att de som skulle röja här och sanera lägenheten har tagit rubbet och som jag anser att de inte skulle ha slängt det. Allt är kört till återvinningen, jag trodde de hade sunt förnuft. De har tagit allt av värde här.

Jag kommer aldrig att kunna återställa allt av det gamla jag hade

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 11 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 11 månader sedan #1150126 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Finns det psykoser
Jag skulle kunna ta texten du länkade nyss om jag får? Bra beskrivning av psykos. Välanvända ord på ett dissektionsbord.
Mer
4 år 11 månader sedan #1150148 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Finns det psykoser

Amandara skrev: Jag skulle kunna ta texten du länkade nyss om jag får? Bra beskrivning av psykos. Välanvända ord på ett dissektionsbord.


Bra, men i det låt mig dö en naturlig död och ta inte och skär upp kroppen tre timmar innan jag är död

Jag sitter högst upp i dissektionssalen och håller ögonen på dig. Om du går i kyrkan och där nyss tagit nattvarden och ställt dig upp. i det lyft dina ögon på väg tillbaka för att sätta dig igen. I den stunden titta upp i taket och möt ögat...

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 11 månader sedan #1150165 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Finns det psykoser
Jag vet inte vad jag ska säga. Stum inför döden.