Finns det psykoser

  • ingrid64marie
  • Besökare
  • Besökare
4 år 11 månader sedan #1149823 av ingrid64marie
Svar från ingrid64marie i ämnet Finns det psykoser
För mig är det så att när du gått ur psykosen så kan man ha mer eller mindre rester kvar utav sin sjukdomen, på mig rinner allt ur vanföreställningar, det paronida, röster när medicinen går in, baksidan är att energin försvinner för en psykos ger ett enormt kraftfält.Har nu tänkt diciplinera mig och börja med powewalk 3 dagar i veckan from måndag för att ta itu med den saken för vikten rasar stadigt uppåt och det gör mig ledsen. Så det är dags att bita i det sura äpplet och bekämpa det med de medlen man har. När det kommer till narcism du behöver inte vara sjuk för det inte, många älskar att tala om sig själv och vända allt till att handla om egna erfarenheter vad än månde vara så för mig är det inte något specifikt för schizofreni.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
4 år 11 månader sedan #1149841 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Finns det psykoser
Jag undrar om man kan undvika stress? Psykoser framkallas av en oerhörd press på en själv! Fortfarande känner jag att alla andra vet mer än en själv om tingens tillstånd!

Man är en biperson i en stor drama som kretsar kring religiösa föreställningar om levandegörat av Jesus, man hamnar i kläm mellan de starka krafter som använder media som en mentaliseringsprocess? Jag känner mig oskyldigt drabbad av ngt jag inte vet vad det är? Är man då inne i en psykos, trots att man vet att allting inte kretsar kring en som person?

Vars är världen på väg?
Mer
4 år 11 månader sedan #1149846 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Finns det psykoser
Typiskt för psykoser är att lyssna inåt så mycket att alla runtikring försöker prata med en och det gör att man inte vill prata med andra, man vill vara delaktig i den inre upplevelsen. Det gör att man blir stressad när man måste vända sig utåt. skulle tro att många här kan känna igen det

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
4 år 11 månader sedan #1149848 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Finns det psykoser
Förstår på ett ungefär Nisse, men det handlar om ngn form av autism i mitt fall åtminstone? Stressen uppstår när man vill släppa in ngn in i ens innersta, men att det kan bli svårt att skilja på autism och psykos när man kanske inte hör mentaliseringen ordentligt?

Att läsa andras tankar tror jag kan vara antingen eller, antingen blir man frisk eller sjuk av att lyssna på den ständigt pågående processen om vem som är vad. För mig betyder autism världsfrånvändande, som man inte på egen hand klarar att handskas med.

Men några vill tro att man bara är ointresserad av att hänga med i gruppsamtalet, att man då kan betraktas som narcissist, men viss ego måste alla ha för att överleva!

Vars är världen på väg?
Mer
4 år 11 månader sedan #1149851 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Finns det psykoser
Förr pratade jag inte om jag absolut inte måste. Nu pratar jag.
Mer
4 år 11 månader sedan - 4 år 11 månader sedan #1149884 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Finns det psykoser

Jocke skrev: Förstår på ett ungefär Nisse, men det handlar om ngn form av autism i mitt fall åtminstone? Stressen uppstår när man vill släppa in ngn in i ens innersta, men att det kan bli svårt att skilja på autism och psykos när man kanske inte hör mentaliseringen ordentligt?

Att läsa andras tankar tror jag kan vara antingen eller, antingen blir man frisk eller sjuk av att lyssna på den ständigt pågående processen om vem som är vad. För mig betyder autism världsfrånvändande, som man inte på egen hand klarar att handskas med.

Men några vill tro att man bara är ointresserad av att hänga med i gruppsamtalet, att man då kan betraktas som narcissist, men viss ego måste alla ha för att överleva!

Läsa andra människors tankar kan jag inte, men väl de egon inom mig som inte är jag, kan inte bara läsa av mina tankar, de rent av försöker lägga ord i mitt innersta som jag inte vill ha. De sitter direkt i mitt tankecentrum men vet väl mig själv och godtar inte deras utsagor, förutom en som aldrig ljugit för mig. Det är en genuin varelse, som guidar mig rätt.

Amandara skrev: Förr pratade jag inte om jag absolut inte måste. Nu pratar jag.

Förr våndades jag över att skriva, nu spottar jag ut texter som om jag aldrig hade skrivit utan dator. När jag förstod att datorn var det verktyg jag behövde kommer text på text jag kan verbalisera som få och om så vore på papper. datorn har jag behövt och borde haft en när jag börjat skolan. datorn är ett mycket bra verktyg för mig, som jag alltid saknat

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 11 månader sedan by Admin1.