Tid utan medicin innan sjuk?

Mer
4 år 9 månader sedan #1166351 av singer
Svar från singer i ämnet Tid utan medicin innan sjuk?
Jaha här skrev jag i minst en halvtimme och sen skiter det sig och allt försvinner. Jag är maniiodepressiv.
Mer
4 år 9 månader sedan #1166359 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Tid utan medicin innan sjuk?
Tibbs, varför tänker du ens på att sluta med medicin? Det låter inte alls vettigt. Om det känns som du inte behöver den, börja med att sänk dosen med 20% och vänta 6 mån och se om det fortfarande känns bra. Då kan du ta ett nytt steg.

Anchored in Christ ✟

Mer
4 år 9 månader sedan #1166375 av Nissegossen

MsTibbs skrev: Mentala muskler!!! :dans


Finns den i tanken, försök att använda ditt bildsinne och hiva ut den rätt ut. Vill du kasta ut den, gör det
enklast genom rutan

Jag som inte kan dra ett rakt streck på ett papper, räddar liv genom mitt inre bildsinne jag ser filmer inom mig och försöker styra upp vilket annars är en potentiell dödlig olycka men med mina händer har jag som resultat av antipsykotika har fått Parkinson och fått min finmotorik helt utslagen, men inom mig i tanken finns ingen sådan begränsning

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 9 månader sedan #1166412 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Tid utan medicin innan sjuk?

Richard skrev: Jag reagerar konstigt om jag slutar med Haldol. Jag tar 3 mg var kväll, slutar jag tvärt med dom, så märker jag inget på 2-3 dagar, sen tycker jag det känns toppen o tycker inte att jag behöver skitmedicinen Haldol. Men efter 5-6 dagar blir jag förvirrad o paranoid, men frisknar snabbt till om jag tar den igen.

Har du varit inlagd någon gång för att du avbrutit antipsykotikan?
Mer
4 år 9 månader sedan #1166418 av Amandara
Vet inte. Rätt direkt tycker jag, kanske en vecka. Men som för Richard svarar jag bra på haldol höjning och piggnar snabbt till från psykos när jag höjer medicinen.
Mer
4 år 9 månader sedan - 4 år 9 månader sedan #1166423 av Richard

Admin1 skrev: Har du varit inlagd någon gång för att du avbrutit antipsykotikan?

Nej, jag är tillräckligt medveten om att jag behöver den när jag börjar må dåligt. O de verkar rätt fort.
Last edit: 4 år 9 månader sedan by Admin1.