Tid utan medicin innan sjuk?

Mer
4 år 9 månader sedan #1165990 av Inwatto
Ytterst få klarar att sluta med medicinen på eget bevåg. Även om man har en läkare som sätter ut den, så kan det sluta med att sjukdomen är kvar och visar sig i en psykos.

Det varierar nog från individ till individ och från medicin till annan hur lång tid det tar innan man flippar ur. Att missa en dagsdos brukar inte vara några problem, men inom några dagar lär man få problem. Man får ju ofta en "dopaminrekyl" när man slutar tvärt med dopaminblockerande medicin. Den försvårar.

Abilify är en medicin som stannar länge i kroppen. Jag hade en period på 1½ år då jag gjorde uppehåll i fem dagar och sedan tog medicinen igen i 10. Det blev som att trappa ner något, och tillslut fick jag för lite hjälp av medicinen och fick en hypoman episod. Fick ta Zyprexa och sömnisar för att komma på fötter igen. Tog nog två månader att bli normal. Nu experimenterar jag inte med Abilify något mer. Tar den varje dag. Det är bäst så.

Prata inte med hat i munnen!
  • partyjunkie
  • Besökare
  • Besökare
4 år 9 månader sedan #1165999 av partyjunkie
Svar från partyjunkie i ämnet Tid utan medicin innan sjuk?
jag har haft en period nu där jag inte mått bra alls. har haft oxascand som vid behovs medcin för att lindra ångesten.. men dom är slut nu har bara 1 tablett kvar och kommer säkert inte få nå nya :(.
jag märker själv att jag gör saker som jag inte kommer ihåg och sover jätte dåligt..
det spelar ingen roll vad jag säger till läkaren. dom tror inte på mig och envisas bara med att jag har vanföreställningar och inbillar mig att jag gör konstiga saker..
dom tror att man är helt bakomflötet och inte förstår att läkaren ljuger hela tiden det är hemskt!
  • ingrid64marie
  • Besökare
  • Besökare
4 år 9 månader sedan #1166003 av ingrid64marie
Svar från ingrid64marie i ämnet Tid utan medicin innan sjuk?
När jag slutat med medicinerna är det inte för att jag känner att jag mår bra utan för att jag inte mått bra på den medicin jag tagit, men det jag upptäckt nu sedan jag fick xeplion insatt är att röstbruset upphört jag var så van vid att det kom och gick att jag inte insåg att det var röstbrus utan bruset var verklighet, men nu efter att det upphört vet jag att det var röstbrus med röstbrus menar jag återkommande röster som hackar ner på mig, vet saker som bara jag kan veta så du tror att du är övervakad. Så denna gången att jag slutade med medicinen ledde till något bra i slutändan.
Mer
4 år 9 månader sedan #1166033 av Vierja
Svar från Vierja i ämnet Tid utan medicin innan sjuk?
Runt en vecka, varje gång. Försökt sluta flera gånger.
Mer
4 år 9 månader sedan #1166061 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Tid utan medicin innan sjuk?
Försökt att sluta två ggr. Det har gått en månad sedan har jag blivit "anfallen". Smekmånad kallas det har jag hört.
Mer
4 år 9 månader sedan #1166065 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Tid utan medicin innan sjuk?
Jag har slutat en gång helt och då tog det 10 månader innan jag fick ny psykos och hamnade på akuten. Jag hade lite små känningar tidigare, men förstod inte att det var psykoskänningar.

Anchored in Christ ✟