Kollektiv i skogen!!!

Mer
4 år 9 månader sedan #1168414 av Kn@sen
Svar från Kn@sen i ämnet Kollektiv i skogen!!!
Tycker nog som Geta men alla andra har just nog också rätt. Utvecklar gärna.
Personligen tycker jag nog som du. Skulle gärna bo lite avskilt med andra.
Kanske kreativa, lugna och hjälpsamma individer som kan samsas på ungefär lika villkor.
Det skulle nog vara en dröm för rätt många människor, men rätt svårt att uppnå denna harmoni.
Det räcker med en individ som inte passar in i gruppen för att förstöra för de andra,
men de ekonomiska aspekterna är nog det största hindret.
Visst kan man säker idag hitta ställen att hyra eller arrendera,
kanske få stiftelse pengar eller sådan hjälp för arrangera boendet,
men det krävs underhåll av dessa fastigheter i större utsträckning.
Men det är inte helt omöjligt, finns liknande exempel som har lyckats med detta.
Och det är viktigt att ha drömmar och mål i livet, vad har man annars?
Mer
4 år 9 månader sedan #1168422 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Kollektiv i skogen!!!
Att bo i skogen, är likadant som förr, i det är det en betydligt kortare liv att leva. Jag vet inte hur mycket kortare liv man lever på stenåldersålders vis. Redan så sent som jag blev född. Min mor grät i sängen när hon var 40 år när jag föddes och hon trodde inte hon skulle leva så hon såg min uppväxt folk dog i 50 års åldern.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 9 månader sedan #1168437 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Kollektiv i skogen!!!
Jag skulle vilja ha ett stort rött hus på landet med en kreativ ateljé på övervåningen...Med ståritbord, stafflier, syhörna, soffa och fåtöljer så man kan sitta och brodera fritt. Ett kreativt space. Där skulle jag vilja bo med en älskad man och själsfrände, en hund, några katter, getter och höns. Fina strövtåg i lite kuperad terräng och lagom avstånd till Friskis och svettis.
Mer
4 år 9 månader sedan #1168447 av memphis
Svar från memphis i ämnet Kollektiv i skogen!!!
Jag har ju bott på landet och det var jobbigt att vara så beroende av en fungerande besiktad bil. Dessutom är det mycket jobb om man är ensam med att elda, sköta trädgården, djuren osv. Inget bra om man mår dåligt, då är lägenhet bättre.
Mer
4 år 9 månader sedan #1168514 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Kollektiv i skogen!!!
Många har boendestöd och då klarar man inte av att sköta ett hus. Sedan kan det bli bråk om ekonomin tror jag.
Mer
4 år 9 månader sedan #1168517 av Geta
Svar från Geta i ämnet Kollektiv i skogen!!!
Sedan är många för rädda för att bo ute i skogen.