Kollektiv i skogen!!!

Mer
4 år 9 månader sedan #1168520 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Kollektiv i skogen!!!
Om jag hade obegränsat med pengar skulle jag flytta ut på landet och ha en lägenhet i stan. Anlita hantverkare och göra en del själv.
Mer
4 år 9 månader sedan #1168544 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Kollektiv i skogen!!!
Införskaffa mark och vi gör som på vikingatiden långhus och bor där tillsammans de som är intresserade laga mat på det som finns att tillgå, men problematiskt med myndigheter och bråk om pengar kommer att visa sig och om någon får en psykos hur gör vi då?

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 9 månader sedan #1168546 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Kollektiv i skogen!!!
Nä det är nog bäst som det är. Men man kan ju drömma.
Mer
4 år 9 månader sedan #1168561 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Kollektiv i skogen!!!
Det kan bli allvar för mig

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 9 månader sedan #1168563 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Kollektiv i skogen!!!
Det hoppas vi inte.
Mer
4 år 9 månader sedan - 4 år 9 månader sedan #1168566 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Kollektiv i skogen!!!
Då gäller ren överlevnad och då både jagar och fiskar jag för att överleva, ty jag har rätt till det om det gäller att överleva. Sedan må samhället ta strid eller bejaka det faktum att jag gör det för att överleva

Te x har jag 20 gäddsaxar och min lärare i överlevnad sade ett säker sätt att få fisk sätt en abborre i saxen så den står våg rätt så får du fisk. I mejlet skrev han, fågel fisk mitt emellan förbjudet att jaga med samt troligtvis att fiska med.

Det är svårt att hitta gäddsaxar och inte förbjudet att inneha, men om du bedömer att du måste göra det för att överleva får du göra det.
Pilbågar kan man göra av gran skrapa bort överflöd aldrig skära och pilar går att göra av fläder då de är raka och fina grenar. spets ja klipp ut från exempelvis en konservburk sätt fast med lina i spetsen sedan kåda

Gäddsaxar beställer man från Norrland, ty i Finland är det tillåtet att fiska med gäddsaxar då köper ju ett företag upp Gäddsaxar och säljer i hela landet. Det är inte förbjudet att inneha i Sverige alltså köp och ha i packningen

En varning dock en gäddsax går rakt igenom handen om du kommer åt den om den är spänd. Har sett en gå igen en plåtburk på bägge sidor på en platt konserv

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 9 månader sedan by Nissegossen.