Varför denna diagnos?

Mer
4 år 9 månader sedan #1169203 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet Varför denna diagnos?
De gjorde EEG och CT på mig.
Mer
4 år 9 månader sedan #1169271 av Kn@sen
Svar från Kn@sen i ämnet Varför denna diagnos?
Mjo. Schizofreni diagnoser verkar bli ordentliga utredningar. Det finns också kunniga på området som tex, Admin1, som lungt kunde säga att jag inte hade det, vilket stämde väl. Hoppas du inte misstycker att jag skriver detta.
Mer
4 år 9 månader sedan #1169274 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet Varför denna diagnos?
Jag var inlagd sex ggr före sza-diagnosen. Hade bla svår depression med psykotiska symtom, bipolär och vanförestälningssyndrom innan.
Mer
4 år 9 månader sedan #1169279 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Varför denna diagnos?
Jag hade djup depression och var misstänksam enligt vårdfolket = Schizoaffektiv diagnos. Ingen frågade mig någonsin någonting förutom om jag hör röster vilket jag inte gör, och jag sa heller inget. Vad hade de i mitt liv att göra? Tvångspruttar....de har kastat vård efter mig fast jag inte viljat ha.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
4 år 9 månader sedan - 4 år 9 månader sedan #1169665 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Varför denna diagnos?

Admin1 skrev: Att göra en diagnosutredning för schizofreni tar minst ett par månader med psykologtester, magnetröntgen, EEG mm. Innan schizofrenidiagnos ställs skall schizoaffektiv uteslutas.


Tror det var under min första inläggning jag fick ligga ned och huvudet åkte in i en sak. Antar att det var hjärnröntgen för att utesluta tumör. Fick även åka till US i Linköping, där satte de pluppar på mitt huvud. Jag minns bara en sak jag skulle göra, det var att räkna baklänges. Tror jag.

Jag har glömt varför jag startade denna tråd o mitt första inlägg. Men som jag har skrivit många gånger förut behandlas man fördomsfullt.

Glömde citeringen. Varför EEG och vad är det. Orkar inte googla. Men är väl hjärnröntgen. Magnetröntgen?
Last edit: 4 år 9 månader sedan by Fantasio.
Mer
4 år 9 månader sedan #1169673 av wasp
Svar från wasp i ämnet Varför denna diagnos?
EEG. Elektroencefalografi, läkaren ser vilka delar av hjärnan som är aktiva. Han, eller hon vill se om du lider av epilepsi, eller på äldre demenssjukdom. Magnetröntgen, eller skiktröntgen, ja därför fick du åka till Linköping! Magnetröntgen är ett missvisande uttryck då de använder magnetfält och radiovågor, alltså inget röntgenrör!