Varför denna diagnos?

Mer
4 år 9 månader sedan #1168796 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Varför denna diagnos?
10 % av schizofrenidiagnoserna kan vara felaktiga, men här har man fått Aspergers istället så man blir inte friskförklarad. Symptomen kan också ändras över tid, vilket ger en annan diagnos. Alla passar inte in heller i dagens diagnossystem.
Mer
4 år 9 månader sedan #1168797 av Vittrad
Svar från Vittrad i ämnet Varför denna diagnos?
När jag fick diagnosen schizoaffektiv gjordes ingen utredning. Det var något jag upptäckte själv efter att ha begärt ut mina journaler från psykiatrin. När jag däremot gjorde en en neuropsykiatrisk utredning tog det, som Tibbs skrev, många timmar av tester innan det var tal om någon diagnos.

Jag tror det ser väldigt olika ut beroende på vilken läkare man får, vilken kompetens läkaren har och vilken vårdenhet man får komma till.
Mer
4 år 9 månader sedan #1168801 av björk
Svar från björk i ämnet Varför denna diagnos?

Vittrad skrev: När jag fick diagnosen schizoaffektiv gjordes ingen utredning. Det var något jag upptäckte själv efter att ha begärt ut mina journaler från psykiatrin. När jag däremot gjorde en en neuropsykiatrisk utredning tog det, som Tibbs skrev, många timmar av tester innan det var tal om någon diagnos.

Jag tror det ser väldigt olika ut beroende på vilken läkare man får, vilken kompetens läkaren har och vilken vårdenhet man får komma till.


Vittrad jag upplevde kort å koncist att
jag rätt o. Slätt blev sonika rammad
i ner i ett dike. "Kalla det fålla"..
Det är den allsmäktiga förklaringen
kan ej förklara bättre. Man för förförde
mig och snärjde mig sen lade de in.
De dådkraftiga. Man har inte fått
förklaringar man har haft som enda val
att foga sig!
Mer
4 år 9 månader sedan #1168804 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet Varför denna diagnos?
Inga tester för schizoaffektiv här, men inlagd massa gånger så de kollade mig väl....
Mer
4 år 9 månader sedan #1168807 av Vittrad
Svar från Vittrad i ämnet Varför denna diagnos?
Björk, det låter som du beskriver känslan av att bli tvångsinlagd. Det blev jag i sena tonåren. Min psykolog sade bara: "Idag kommer jag inte släppa iväg dig härifrån. Idag blir du inlagd."

Dock var jag för apatisk och långt gången för att orka bry mig.
Mer
4 år 9 månader sedan #1168815 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet Varför denna diagnos?
Jag fick inte åka hem och hämta mobilladdaren. Psykosenheten skjutsade mig direkt.