Jag har ett problem!

Mer
4 år 8 månader sedan #1176683 av Shadow
Svar från Shadow i ämnet Jag har ett problem!
Misantropisk.

Varför skriver du det?
Mer
4 år 8 månader sedan #1176685 av Recard2016
Svar från Recard2016 i ämnet Jag har ett problem!
När min hund var valp o inte kunde gå långt blev grannarna sura att jag rastade han på gården. Trots jag alltid plockade upp efter han, en gång plockade ja t.o.m. upp en annans hunds skit för att jag var rädd de skulle tro det var jag. En gammal kärring klagade, en annan gubbe sa till mig o ja förklarade att min hund var valp o de gick snabbt o ja inte kunde gå några längre rundor med han än.

Kommit på vad ja ska säga till kärringen i efterhand; "skjut dig själv innan nån annan gör det!" Ser henne ibland o hon glor surt men hon har inte sagt nåt mer. Och så fort min hund blev större slutade ja o rasta han på gården. Tillslut fick ja ett brev från hyresvärden där det stod att hundar inte fick kissa eller bajsa på gården.
Mer
4 år 8 månader sedan #1176692 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Jag har ett problem!

Shadow skrev: Misantropisk.

Varför skriver du det?


Gissar att det är jag han menar bry dig inte Shadow. Vill han förklara sig får han göra jag tror för egen del att det han skrev var en projektion

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 8 månader sedan #1176695 av Skellington
Svar från Skellington i ämnet Jag har ett problem!
Måste vara väldigt stressande att ha bråkiga grannar, har inte Admin1 nämnt att det kan vara bättre att bo i en stad om man har schizofreni?

Mina grannar är jättesnälla tack och lov.


Shadow, funderar ni på att flytta igen?
Mer
4 år 8 månader sedan #1176700 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Jag har ett problem!
Jag är "Känd" i området varenda kotte vet vem jag är, Som exempelvis en liten pojke på högst 4år sade; Hej Nissegossen det är riktigt avväpnande han kan ju inte rå för det. Som de sade förr när en unge lyssnade på äldre som skvallrade små grytor har också öron, ungen i det fallet sade, ja och ben med

Kort sagt de läser här grannarna

En avflyttad granne polis till yrket, sade du tar väl din medicin annars tar vi in dig? Han fattade aldrig är jag satt på min pall och vilade en februaridag jag satt med ryggen i solen, ser skuggan på långt håll jag säger hej på dig innan han kom, sedan knackar han på axeln, vem hejade du på? dig var svaret. Tror det satte myror i skallen på honom. Finns mer att berätta, men en annan gång

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 8 månader sedan #1176705 av Klanggedin
Svar från Klanggedin i ämnet Jag har ett problem!
Misantropi betyder att man har en väldigt negativ attityd till andra människor. Det kan betyda att man alltid ser dom i värsta dager och att man utgår från att människor är fientliga eller dylikt. Jag tror att en sån attityd är vanligt förekommande om man inte har goda relationer till omgivningen. Ibland är det inte omgivningen, om man ska va riktigt krass utan mer att man har med sig det och då förväntar man sig det och till sist ser man det även om man är på en ny plats.

Man behöver kanske en godhjärtad vän som alltid är trevlig för att komma tillbaka. Det tycker jag i alla fall.
Sen har jag läst om en variant på paranoia.. förföljelse känsla är inte kul men jag har kommit i kontakt med något som heter "pronoia". det är motsatsen men det betyder att man alltid tror att människor gör gott för en istället för "para" vilket betyder mot. Kan va rimligt att nämna det eftersom det är något man får jobba på och bibehålla så gått det går.

Som talats om är goda relationer en väldigt viktig komponent i vårat mående..
Du verkar inte tolka det jag säger så positivt Nissegossen. Det är inte Pronoia..