Någon som projicerar sin psykos (?) på mig

  • earthing
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Järnmedlem
  • Järnmedlem
  • "Keep making me laugh. Let's go get high."
Mer
4 år 7 månader sedan #1187038 av earthing
Jag har några frågor kring psykoser:
- hur troligt är det att personen jag pratar om blir frisk/"frisk" helt utan mediciner?
- är det enklare att komma ur en psykos om den har pågått kortare tid än om den pågått längre tid?
- är det enklare att komma ur en psykos om den inte är särskilt "djup" än om den "tagit över" mycket mer sas.?

Den personen jag pratar om har inte varit psykotisk så länge. Det handlar om kanske 1 1/2 månad. Psykosen verkar inte vara särskilt "djup" och liksom "omfattande" heller. Det är bara vissa isolerade saker som liksom är psykotiska.
Mer
4 år 7 månader sedan #1187039 av Nissegossen
Titta och läs gärna om hur det var innan antipsykotika kom, det medicinen gjorde att på avdelningar kunde de börja med att sätta krukväxter i fönstren samt ha tavlor på väggarna och hamnade någon på mentalsjukhus var det livslångt innan.

Denna länk är en söksida med videos se gärna de dokumentärer som finns där för att få argument
www.youtube.com/results?search_query=psy...B6rsta+antipsykotika

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 7 månader sedan #1187042 av Geta
Jag har lyckats ta mig ur en psykos utan medicin.
Ju längre en psykos pågått ju svårare måste det vara att komma ur den. En psykos kan vara livslång.
Mer
4 år 7 månader sedan #1187172 av Admin1
Ju kortare psykos desto bättre. 90 % får effekt av antipsykotika, men det tar 6 månader att återhämta sig.
Mer
4 år 7 månader sedan #1187176 av Nissegossen
Läs gärna detta i Bibeln mark 3 20vers om att hans anhöriga kom för att taga honom tillvara då de ansåg att han vara från sina sinnen
Kan ju säga att i detta är det bland det skarpaste Jesus sagt och han är den ende som gått igenom det vi andra inte klarat hade gärna varit utan vad gäller mig själv
sv.bibelsite.com/mark/3-21.htm

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 7 månader sedan #1187316 av Admin1
Säg inte åt att personen har psykos för då slipper du.