Någon som projicerar sin psykos (?) på mig

Mer
4 år 6 månader sedan - 4 år 6 månader sedan #1190276 av zoegas
Tänk du dig på dig själv. Inte mycket sprit. Eller grönt.Se på film.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Last edit: 4 år 6 månader sedan by zoegas.
  • earthing
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Järnmedlem
  • Järnmedlem
  • "Keep making me laugh. Let's go get high."
Mer
4 år 6 månader sedan #1190282 av earthing

zoegas skrev: Tänk du dig på dig själv. Inte mycket sprit. Eller grönt.Se på film.


Ja, jag fokuserar på mig själv nu. Mina vänner (väldigt många faktiskt), och positiva saker. Förhoppningsvis kan hon dras med i det här positiva? Vi är båda med i en liten, men naggande, god "community" i Sverige. Den vill jag inte lämna, men jag undviker ALL kontakt med henne i den. Det går väldigt bra för mig i livet nu (det har varit KAOS tidigare, börjar lätta), förutom den här lilla "detaljen".

Dricker mig inte full, däremot blir det lite brunt. :P

Bra idé. Nu ska jag se på en kortfilm.
Mer
4 år 6 månader sedan #1190284 av zoegas
Du är helt klart besatt? Till att börja med? Alla hennes vänner säger att hon är okay. Men du vill ha in henne på vårdintyg? Du tror inte hon spelar sjuk med baktanke?

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
  • earthing
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Järnmedlem
  • Järnmedlem
  • "Keep making me laugh. Let's go get high."
Mer
4 år 6 månader sedan - 4 år 6 månader sedan #1190286 av earthing
Jag är ganska besatt ja. Eventuellt är att styra upp mitt liv mitt "specialintresse" nu. Jag håller på med allt möjligt kring det. Det går väldigt bra och det ska det här göra också.

Ang. besatt också: jag vill så extremt gärna att hon ska blir frist. Jag tror inte jag fungerat ihop med en människa så bra som henne tidigare. Hon hanterar även min Asperger otroligt bra (hon har en syster som har riktigt grov Asperger). Hon tycker tom. att det är bra att jag har Asperger, hon gillar sk. "original". ;) Vi ska helt klart vara, minst, nära vänner.

Alla vet att hon är extremt sliten och trött nu iaf. (går inte in på varför nu), minst. Hon blev en annan, uppenbart olycklig, person i slutet vi var tillsammans. Hon stod och grät massor, publikt, bland massor av andra. Dom säger inte att hon är ok.

Jag har diskuterat det här med vänner som är riktigt kunniga i psykologi och worst-case-scenario-diagnoserna för henne (har inga nu) nu skulle nog vara:
borderline, ADHD (säger hon själv att hon har, jag är benägen att hålla med) och någon slags psykosgrej?

Jag tror inte hon spelar sjuk. Men det är ju en möjlighet. Min uppfattning är iaf. att hon är en genuint bra människa som blivit sjuk.
EDIT: nej, det kan omöjligt vara en möjlighet att hon spelar det här.

En i min expertpanel säger Komplex PTSD istället för Borderline:
www.psykologiguiden.se/rad-och-fakta/sym...-ohalsa/komplex-ptsd
Vid komplex PTSD finns vanligtvis en ensidig och genomgripande negativ självbild, stora relationssvårigheter och bristande känsloreglering. Detta kan uttryckas i dissociation och personlighetsförändringar, som kan vara lätta att förväxla med psykostillstånd och andra svåra psykiska diagnoser.
Last edit: 4 år 6 månader sedan by earthing.
Mer
4 år 6 månader sedan - 4 år 6 månader sedan #1190287 av zoegas
Vem är din expertpanel? Jag tror du flippat fullständigt.Rök inte på.. Det låter som att hon bara vill bli av med dig.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Last edit: 4 år 6 månader sedan by zoegas.
  • earthing
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Järnmedlem
  • Järnmedlem
  • "Keep making me laugh. Let's go get high."
Mer
4 år 6 månader sedan - 4 år 6 månader sedan #1190303 av earthing

zoegas skrev: Vem är din expertpanel? Jag tror du flippat fullständigt.Rök inte på.. Det låter som att hon bara vill bli av med dig.


Du har fel. Jag har inte flippat fullständigt. Det var en riktigt dålig analys. Min expertpanel består av ganska många personer som jag känner sen många år på internet. Dom flesta från asperger-svängen. Dom förstår läget.

Vad är det som är så konstigt i det här så du tror att jag flippat fullständigt?

Jag är ju ingen psykosexpert men kan väl en del om psykoser sisådär (jag har t.ex. två vänner som är på väg ur psykoser nu) och jag anser att jag kan bedöma när någon är psykotisk/har vanföreställningar. Det har mitt ex här nu.

Samtidigt som hon ska polisanmäla och ringa 112 skriver hon också att hon vill ha kontakt med mig:
"...förhoppningsvis blir symptomfri en vacker dag, den dagen kan vi återuppta kontakten..."
Last edit: 4 år 6 månader sedan by earthing.