Någon som projicerar sin psykos (?) på mig

Mer
4 år 7 månader sedan #1186607 av Richard
Jag har en projektor som jag köpte för 20 kr (snodd från återvinningsgården), o en stor duk som jag köpte för 100 kr. Det går att projicera film på duken, men ska byta ut ljuset i den mot γ-strålning, så kan man projicera sin hjärna istället. Typ en hemmagjord CT-scanning!

Så kan man se om hjärnan krymper av sin neuroleptika!
  • earthing
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Järnmedlem
  • Järnmedlem
  • "Keep making me laugh. Let's go get high."
Mer
4 år 6 månader sedan #1187034 av earthing

Cosmos skrev: earthing,

Ja, jag känner igen mig. Hade min bästa vän som jag älskade högt över allt annat, som drabbades av en svår psykos där hennes vanföreställningar färgade av sig mot mig. Jag brukade känna att jag gick in i hennes tankemönster och agerade enligt vad hon kände. Så sjukt. Till slut drog hon in mig i psykosen, sedan försvann hon. Ett år senare fick jag ett brev från polisen där jag skulle infinna mig på ett förhör eftersom jag hade blivit anklagad av min vän för stöld, bl a en datafil. Polisen sade att det hela var ett rutin uppdrag och att de absolut inte misstänkte mig för något eftersom anmälaren var svårt sjuk. Så här efteråt har jag mått dåligt av polisens slutsats. Om man är sjuk kan man då inte drabbas av överutnyttjande och fel i rättvisans namn?


Det låter som en jobbig historia det här. Jag känner inte att den här personen har dragit in mig i sin psykos i alla fall. Jag håller mig utanför, än så länge i alla fall.
  • earthing
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Järnmedlem
  • Järnmedlem
  • "Keep making me laugh. Let's go get high."
Mer
4 år 6 månader sedan #1187035 av earthing

Nissegossen skrev: Jag har själv PTSD det som är med PTSD är att i insomnings ögonblicket får upp i skallen det man varit med om som PTSD står för med ett abrupt uppvaknande med hjärtklappning med följande svårighet att somna om. Tror det finns på viska något som Admin lagt in. Det är samma piller som för USA, soldater som stridigt i Afghanistan och Irak får. Generika utav Seroquell är Quetiapine det har jag på den medicinen sover jag i insomningsögonblicket och slipper uppvaknandet jag kan rekommendera det. det är ett antipsykotika men jag har den enbart för att sova på. jag är van vid piller men första gången och som alltid på Quetiapine är dosen 50mg jag kan rekommendera att var klädd för att sova första gången, det sista jag gjorde var att gå på toa och kissa sedan vaknade jag pga samma anledning Gick och kissade sov i övrigt som en stock inbegripet toa sov jag 10 timmar i ett streck


Quetiapin låter som det är en bra grej för dig i alla fall då.
  • earthing
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Järnmedlem
  • Järnmedlem
  • "Keep making me laugh. Let's go get high."
Mer
4 år 6 månader sedan #1187036 av earthing

Admin1 skrev: För anhöriga kan psykiatrin erbjuda kurser, som familjeutbildning.

Tvångsvård är ganska svårt att få. Men anhöriga brukar reagera när det gått för långt. Andra märker om det finns behov av det.

www.viska.se/sjalvhjalp-2/sjalvhjalpsrad...gsvard-och-rattspsyk


Jag har ju reagerat för ganska länge sen, men det är inte mycket jag kan göra eftersom den här personen bara attackerar mig så fort jag säger att hon är sjuk; det är JAG som är sjuk/psykotisk osv. osv. osv. Moment 22, eller Moment 23 eller något liknande. :(
  • earthing
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Järnmedlem
  • Järnmedlem
  • "Keep making me laugh. Let's go get high."
Mer
4 år 6 månader sedan #1187038 av earthing
Jag har några frågor kring psykoser:
- hur troligt är det att personen jag pratar om blir frisk/"frisk" helt utan mediciner?
- är det enklare att komma ur en psykos om den har pågått kortare tid än om den pågått längre tid?
- är det enklare att komma ur en psykos om den inte är särskilt "djup" än om den "tagit över" mycket mer sas.?

Den personen jag pratar om har inte varit psykotisk så länge. Det handlar om kanske 1 1/2 månad. Psykosen verkar inte vara särskilt "djup" och liksom "omfattande" heller. Det är bara vissa isolerade saker som liksom är psykotiska.
Mer
4 år 6 månader sedan #1187039 av Nissegossen
Titta och läs gärna om hur det var innan antipsykotika kom, det medicinen gjorde att på avdelningar kunde de börja med att sätta krukväxter i fönstren samt ha tavlor på väggarna och hamnade någon på mentalsjukhus var det livslångt innan.

Denna länk är en söksida med videos se gärna de dokumentärer som finns där för att få argument
www.youtube.com/results?search_query=psy...B6rsta+antipsykotika

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum