Aldrig besvärsfri

  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
4 år 6 månader sedan #1197417 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Aldrig besvärsfri
Jag fick denna medicin tidig september, får köra på ett tag till. Ge den en chans. Geta och Memphis, ni är väl hyfsat återhämtade?
Mer
4 år 6 månader sedan #1197418 av memphis
Svar från memphis i ämnet Aldrig besvärsfri
Ja, jag är det. Senaste psykos var 2016. Det enda besvär som stannat kvar är paranoida vanföreställningar. Men det är plågsamt nog. Och så har jag fått ocd också. Jobbigt det med. Men psykosen är borta för mig! ;)
Mer
4 år 6 månader sedan #1197421 av Geta
Svar från Geta i ämnet Aldrig besvärsfri
Jag har större problem med diabetes2 än med schizofreni idag.
Mer
4 år 6 månader sedan #1197460 av IngeF
Svar från IngeF i ämnet Aldrig besvärsfri

Fantasio skrev: Läkaren Anders Hansen har sagt: "Schizofreni är en kronisk psykossjukdom, då är man psykotisk hela tiden."

Jeg har alltid positive symptomer, i blant påvirket det mine studier negativt, men oftest ikke. Den sosiale kognisjonen er det verre med.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
4 år 6 månader sedan #1197462 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Aldrig besvärsfri
Vissa symptom har jag också, det är jag medveten om. Men det är ju inte varje dag man är psykotisk. Men det kanske räcker för att räknas som psykos om man har lite röster och så. Ursäkta frågan, men studerar du i dagsläget, IngeF?
Mer
4 år 6 månader sedan - 4 år 6 månader sedan #1197468 av IngeF
Svar från IngeF i ämnet Aldrig besvärsfri
Det kommer jo an på hvordan man definerer det. Ser man strengt på det kan jeg nok betraktes som kronisk psykotisk. Men det lar seg håndtere mye av tiden. Nei, Fantasio nå studerer jeg formelt sett ikke, men leser fortsatt mye. Merker dog at jeg ikke skriver noe særlig for tiden.
Last edit: 4 år 6 månader sedan by IngeF.