Aldrig besvärsfri

Mer
4 år 6 månader sedan #1197676 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Aldrig besvärsfri

Fantasio skrev: Vi är några personer som kvarhålls på mottagningen efter vår spruta. En vårdperson sa att den gruppen var bra för mig. Vården litar inte på mig, de vill kolla av mitt mående, detta vet jag. Jag märker själv att det här med att vara uppe om nätterna inte är bra. Men psykos? Nä.

Efter en spruta med Zypadhera måste man observeras i några timmar. Tidigare har ett litet antal blivit medvetslösa en stund.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
4 år 5 månader sedan #1208029 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Aldrig besvärsfri
En del hävdar att schizofreni är en konstant psykos. Som jag minns det i alla fall.

Står på en sida detta: "Den som har schizofreni kan få hörselhallucinationer, vanföreställningar och förändrad verklighetsuppfattning". Kan få, inte nödvändigtvis får.
Mer
4 år 5 månader sedan #1208045 av Geta
Svar från Geta i ämnet Aldrig besvärsfri
Man kan vara mer eller mindre psykotisk. Den akuta psykosen kan ha avtagit men man kan ha en del vanföreställningar kvar.
Mer
4 år 5 månader sedan - 4 år 5 månader sedan #1208105 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Aldrig besvärsfri
Konstant psykotiska är få. Det vanliga är en psykos vart 4:e år, men när man är äldre i 50 års åldern brukar psykoserna glesa ut.
Last edit: 4 år 5 månader sedan by Admin1.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
4 år 4 månader sedan #1208918 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Aldrig besvärsfri
Nu ställer jag samma gamla vanliga fråga: hur ofta kan man få psykos? Själv har jag ingen haft på flera år. Däremot vissa symptom som fått mig inlagd.
Mer
4 år 4 månader sedan #1208919 av Geta
Svar från Geta i ämnet Aldrig besvärsfri
Tror att man kan få en psykos varje år om det vill sig illa och om man inte tar antipsykotika.