Man ska ha fullt upp

  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
3 år 10 månader sedan #1265904 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Man ska ha fullt upp
Jag känner mig klar med att sitta vid datorn. Nu vill jag skifta fokus. Kanske ger jag min fru en kram, eller kollar vad ungarna håller på med. Sedan ska jag tvätta bilen, det behövs. Gå ut med hunden blir det också att göra. Ja just det, jag har ju inget av det där. Jag får väl sitta på stolen och grubbla fram till läggdags.
Mer
3 år 10 månader sedan #1265910 av Maxjohan1983
Svar från Maxjohan1983 i ämnet Man ska ha fullt upp
Du kan läsa böcker och se på filmer. Sedan har du tv-spelet.

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
3 år 10 månader sedan #1265913 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Man ska ha fullt upp
Spela kan jag göra, det var ett bra tips. Men har redan spelat lite idag.
Mer
3 år 10 månader sedan #1265914 av Geta
Svar från Geta i ämnet Man ska ha fullt upp
Det gäller att gilla läget.
Mer
3 år 10 månader sedan #1265924 av mopa
Svar från mopa i ämnet Man ska ha fullt upp
Jag har för det mesta fullt upp. Det finns alltid nåt att göra.
Mer
3 år 10 månader sedan #1265926 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Man ska ha fullt upp

Fantasio skrev: Man ska göra ett gott dagsverke och vara fysiskt trött när man går och lägger sig. Fredagar och lördagar kan man vara uppe till efter midnatt. Efter arbetsveckans slut fokuserar man på familj och hobbies. En hobby tycker jag man ska ha. Man ska inte slå dank, det leder till grubblerier och att grubbla ska man inte.


Du får köra lite egenterapi, lite privat KBT! På morgonen skriver du i kolumner ner saker du kan göra på förmiddagen, sedan eftermiddag och sista kolumnen kväll. Därefter sammanfattar du dagen. Kanske kan du upptäcka en röd tråd som du kan följa varje dag.

Du har så rätt. För att livet ska kännas meningsfullt måste man aktivera sig. Jag är dålig på det själv, men försöker. Det är allt man kan göra: försöka.