Bli del av samhället ?

Mer
3 år 11 månader sedan #1252383 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Bli del av samhället ?
Men vi är inte mindre värda än nån annan. Vi lever inte på nåder. Det borde ju du veta som är troende att alla liv är värdefulla.
Mer
3 år 11 månader sedan #1253515 av hyperaktiv
Svar från hyperaktiv i ämnet Bli del av samhället ?
Jobbig tråd, jag har börjat få lite mer sjukdomsinsikt och uppenbarligen har jag hemska tankar som ickesjuka människor har. Fattar inte ens hur jag orkar mig upp till jobbet varje dag.
  • ingrid64marie
  • Besökare
  • Besökare
3 år 11 månader sedan #1253526 av ingrid64marie
Svar från ingrid64marie i ämnet Bli del av samhället ?
Instämmer med Fantasio till viss del det har tagit hela den tid jag haft sjukdomen att lära mig förstå den, fått ett grepp om hur man kan ha samma sjukdom men så olika upplevelser men hela tiden med gemensamma nämnare, och de man lär sig förstå sjukdomen av det är inte en kurs på PRE inte . Utan jag har lärt mig först nu med hjälp av er som delar samma sjukdom med mig, är hur olika det kan se ut med förfarandet att omärkligt ta kontroll genom dina sinnen med skjuts av ångesten, och jag är tacksam mot er alla som har varit delaktiga att dela med er av just din upplevelse, och de är lika men olika beroende på vilken väg sinnet drar iväg med dina känslor med hjälp av ångest och använder det sinnet som hos dig är lättast att bearbeta för att omärkligt ge dig en upplevelse utanför din kontroll, ångesten speglar dina rädslor och rider iväg med dig över ett öppet hav i full storm. TACK till ER alla för att VI TILLSAMMANS lär oss FÖRSTÅ det ingen vill förklara INGEN sätter sig in i att förstå, för INGEN LYSSNAR på DIN UPPLEVELSE i PSYKOSEN, INGEN SER OLIKHETER;LIKHETEN och FÖRSTÅR ÅNGEST,SINNE;UPPLEVESE;VERKLIGHET. VI GÖR OCH TRAMPAR I VATTEN TILLS NÅGON LYSSNAR OCH FÖRSTÅR VAD VI ÄR FÖRMÖGNA ATT UPPLEVA MED VÅRA SINNEN ;DE ÄR VÄLKOMNA HIT FÖR ATT LÄRA SIG FÖRSTÅ DET OGRIPBARA- VI STÄNGER INGEN UTE:
Mer
3 år 11 månader sedan - 3 år 11 månader sedan #1253530 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Bli del av samhället ?
ingrid64marie

God morgon på dig.

Ångesten har jag kastat ut, den har inte längre något att göra i mig. När jag utmanade ångesten hade jag ångest, dödsångest, ångest luktar skit, det på tre meters håll. Jag slängde ut den, då jag fann att ångesten hade inget grepp utanför för mig, den förmådde inte göra något utanför mig i verkligheten, jag utmanade den, vilket skapade en större ångest än tidigare, men jag stod fast, fann att den inte förmådde göra ett skit utanför mig av vad den hotade med. Jag släpper aldrig in ångest i mitt liv igen

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 3 år 11 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 11 månader sedan #1253532 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Bli del av samhället ?
Ängest är något jag får när jag är utmattad på ett eller annat sätt.
Mer
3 år 11 månader sedan #1253565 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Bli del av samhället ?
Vid folkräkningar räknas vi till samhället och räknas med.