Bli del av samhället ?

Mer
3 år 11 månader sedan #1253673 av Geta
Svar från Geta i ämnet Bli del av samhället ?
Det var mina anhöriga som hade så stora krav på mig. Den som inte arbetar ska heller inte äta, står det i Bibeln.
Mer
3 år 11 månader sedan #1253674 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Bli del av samhället ?

Geta skrev: Vi tillhör välfärdskomplexet. Det är många som försörjer sig på det.


På en sida som heter Det Goda Samhället pratas det om Det välfärdsindustriella komplexet med vidhängande Politikervälde. Och det är inte i positiva termer. Vi som är pensionärer, sjukpensionärer och socialbidragstagare är improduktiva parasiter som det vore bättre för samhället o9m vi dog.

I det välfärdsindustriella komplexet finns "brukare" och personal. Alla kannabiliserar på varandra. Men, vem dömer ett vårdbiträde som "brukare"? Denne är ju produktiv trots att lönen kommer från skatter. Nej, det är vi som är improduktiva parasiter.

Fast jag lider inte av det. Jag har det bra.
Mer
3 år 11 månader sedan #1253675 av Drummer
Svar från Drummer i ämnet Bli del av samhället ?
Jag upplevde mig bekräftad på Samhall när jag jobbade där, men vilka fördomar det finns kring Samhall och fysisk och framförallt psykisk ohälsa.
Mer
3 år 11 månader sedan #1253681 av memphis
Svar från memphis i ämnet Bli del av samhället ?
När man varken har jobb eller egen familj finns det inte mycket som bekräftar ens värde. Jag minns när jag bodde ihop med min kille att jag hade mer värde i vad jag gjorde för oss tillsammans, än jag har nu när jag bara gör det för mig själv och min hund.
Mer
3 år 11 månader sedan #1253683 av Geta
Svar från Geta i ämnet Bli del av samhället ?
Min gamla kompis med bipolär sjukdom hävde ur sig att jag inte lägger två strån i kors. Hon var missnöjd, när hon inte fick ha mig som slav. Jag skulle gräva och rensa i hennes trädgård.
Mer
3 år 11 månader sedan #1253685 av memphis
Svar från memphis i ämnet Bli del av samhället ?
Känner igen det lite från min mor. Hon gillar inte att jag "gör" så lite när jag är hemma hos henne. Hon tycker jag kan städa och hjälpa henne med saker hela dagarna, men så fungerar det inte för mig. Jag vilar väldigt mycket mellan promenaderna.