Är varje dag en kamp?

  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
3 år 6 månader sedan #1292487 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Är varje dag en kamp?
Du har såklart rätt. För mig är Viska rena terapin.
Mer
3 år 6 månader sedan #1292541 av wasp
Svar från wasp i ämnet Är varje dag en kamp?
Viska är min räddningsplanka ibland. Bara få skriva en stund.
Mer
3 år 6 månader sedan #1292584 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Är varje dag en kamp?
Pampen är värd kämpa mot...

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
3 år 6 månader sedan - 3 år 6 månader sedan #1292653 av Rhododendron
Svar från Rhododendron i ämnet Är varje dag en kamp?
Ja, varje dag är en kamp.
Last edit: 3 år 6 månader sedan by Rhododendron.
Mer
3 år 6 månader sedan #1292684 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Är varje dag en kamp?
Av de människor med psykossjukdom jag känner och här på viska, är de flesta väldigt ödmjuka. Ville bara säga det.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
3 år 6 månader sedan #1292686 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Är varje dag en kamp?
Ja i och med mitt bildintresse, så är viska en oas mitt i öknen! Vi är väldigt olika nästan en spegling av hur samhället ser ut? Men för mig så är livet en kamp mot övermakten, för mina argument tycks inte bita på journalister som nog har den reella makten.

Hos oss alla så tycks livet kretsa kring oss själva, det är en ganska skarp vanföreställning eftersom det dyker upp väldigt olika infallsvinklar hos oss som är psykosbenägna, så pass mycket att det blir "too much" för oss. Vi klarar inte att filtrera alla intrycken.

Men samtidigt så känner jag att privatlivet är av stor helgd för oss, men om vi tänker oss en skugga som avger energi utan att synas eller märkas, så krossas den av de olika krafter som är utåtagerande. Därför känner jag att det är viktigt att vårda språket, så att det elementet har en chans att återhämta sig från de oerhörda krafter som verkar i allas vår omgivning.

Jag vet inte om jag är sjuk, eller om det är andra som är sjuka. Det gäller att veta vad som är friskt, innan man kan exponera den.

Vars är världen på väg?