Ostabil

  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
3 år 6 månader sedan #1286157 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Ostabil
Tack för det memphis och Geta! Du memphis! Jag är av den uppfattningen att språket är det viktigaste instrumentet för att kunna nå fram till kompromisser som oftast är av nödvändig hävd, för att kunna gå vidare i samtalet. Säger man saker som är av nedsättande art, så förtjänar man antingen samma språk tillbaka eller ett neutralt tonläge utan känslor. Det inte att föredra, utan det är det intima språket som är det intressanta, det demonstreras just nu ganska intimidata situationer. Ett språk som vi nog inte haft så mycket av här på viska. Utan det har haglat smädelser lite hipp som happ, åtminstone tidigare och det har förekommit hot också.

Jag tappar intresset, då hot inte ingår i min självbild över hur samhället borde se ut, med givande och tagande som givna betingelser.

Vars är världen på väg?
Mer
3 år 6 månader sedan #1286158 av Geta
Svar från Geta i ämnet Ostabil
Ja, tidvis har det varit hårda pix på Viska. Nu har det varit lugnt ett tag. Oftast har det berott på drogfyllor.
Mer
3 år 6 månader sedan #1286160 av memphis
Svar från memphis i ämnet Ostabil
Jag tycker inte man ska skylla på drogerna när man beter sig illa. Det är att skylla ifrån sig. Till viss del kan man skylla på alkoholen. För alkohol kan man bli ganska dum i huvudet utav. Men droger har inte riktigt samma effekt.
Mer
3 år 6 månader sedan #1286161 av Drummer
Svar från Drummer i ämnet Ostabil
Du har ju verkligen skrivit nedsättande kommentarer om en del medlemmar Jocke och då får du räkna att få skit tillbaka.
Mer
3 år 6 månader sedan #1286163 av Geta
Svar från Geta i ämnet Ostabil
Det stämmer väl inte, Drummer?
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
3 år 6 månader sedan #1286164 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Ostabil

Drummer skrev: Du har ju verkligen skrivit nedsättande kommentarer om en del medlemmar Jocke och då får du räkna att få skit tillbaka.


Nä, jag kan inte minnas, att jag har sagt ngt nedsättande om ngn? Jag kan bita ifrån, men rena personangrepp avhåller jag mig ifrån! Jag kan känna att vissa kanske inte vill förstå mina intentioner, men jag har nog aldrig uttalat hotelser eller rena smädelser!

Men ibland glömmer jag att svara på vissa frågor, om det är det du menar?

Vars är världen på väg?