Att känna sig annorlunda!

Mer
3 år 6 månader sedan #1293922 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Att känna sig annorlunda!
Bry dig inte om honom.
Mer
3 år 6 månader sedan #1293923 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Att känna sig annorlunda!
Du har rätt till en del Amandara. Men det jag ifrågasätter är att det inte går att hela tiden påpeka, skylla på, en människas problematik för vilka beteenden som helst. Om man är ångestneurotiker har man då rätt att kidnappa alla andra i sin omgivning? Om man är alkoholist har man då rätt att skylla på andra för att man är det, eventuellt att man har en allergi? Detsamma med borderline. Visst är det fruktansvärt jobbigt med all ångest och frustration över en oförstående omgivning; men är då vad som helst tillåtet att säga och göra?
Mer
3 år 6 månader sedan #1293924 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Att känna sig annorlunda!
Han är som han är. Liksom du. Ni blir tändvätska för varandra. Sen slänger ni mer bränsle på elden när ni inte glömmer och går vidare. Hitta coopingstrategier i stunden för att bli av med jobbiga känslor. Skriv om hur det känns och hur ni tänker som Jocke sa. Bearbeta och gå vidare. Vi var och en av oss älskar inte alla. Så är det bara. Men här ska vi simma i samma ankdamm.
Mer
3 år 6 månader sedan #1293925 av memphis
Svar från memphis i ämnet Att känna sig annorlunda!
Jag tycker att Geta och Cosmos visar på ett stort tålamod med Pimed.
Mer
3 år 6 månader sedan #1293926 av Geta
Svar från Geta i ämnet Att känna sig annorlunda!
Jag blir sårad så klart när jag kallas för svin, mupp, rasist, nazist fascist, nolla, ny i gamet. Cosmos kallades nyss för åsna.
Mer
3 år 6 månader sedan #1293928 av memphis
Svar från memphis i ämnet Att känna sig annorlunda!
Vi har ju en form av regel här på viska att vi inte ska syssla med personangrepp.