psykodynamisk kontra kognitiv terapi

  • Paranoid maniac
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 5 månader sedan #27614 av Paranoid maniac
Svar från Paranoid maniac i ämnet psykodynamisk kontra kognitiv terapi
Så jag är inte ensam om att ha Internet-noja och vara övertygad om att någon snokat i min dator eller ständigt försöker ta sig förbi brandväggen? En bra början är att sätta varningsnivån på medel eller låg så att det inte poppar upp meddelanden varje gång någon mask eller annat susar förbi och kollar om någon port är öppen. Blotta det faktum att brandväggen varnar visar ju att portarna är stängda och att intrånget inte lyckats. Dessutom kan man ha ett otal säkerhetsprogram att köra då och då samt snabbt flytta över det som är mest personligt på DVD och CD så det inte ligger kvar i datorn. med jämna mellanrum köra program som verkligen tar bort informationen och den inte går att återställa.
Mer
18 år 5 månader sedan #27618 av Undrande
men säkerhtsprogram...minns du filmen "nätet" hur ett företag skapade ett säkerhetsprogram som var själva felet..

Inte litar jag på ngt företag, de kan vara betalda av CIA.
  • Paranoid maniac
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 5 månader sedan #27621 av Paranoid maniac
Svar från Paranoid maniac i ämnet psykodynamisk kontra kognitiv terapi
Ja inget program är ju helt säkert och NSA, CIA osv har säkert tillgång till backdoors och annat som vid behov ger tillträde till nåns dator. Och inte att förglömma E-elon. Men vad ska CIA med mina semesterbilder? Det som är mer troligt är att i en nära framtid så kommer alla nyfödda förses med ett chip - självklart med motiveringen att det är för allas bästa - att chipet läser av ens hälsotillstånd, kan funka som ID - och just det senare kommer leda till att storebror ser en alltid och överallt. Personer som ej är önskvärda kommer dö av 'naturliga orsaker' (chipet har vissa dolda "talanger") En mörk men inte helt omöjlig framtidsvision.
Mer
18 år 5 månader sedan #27622 av Undrande
Jo men....vad ska jag med dina semesterbilder till då?

Du kanske har nakenbilder, eller sexbilder på dig själv, som man kan använda som utpressning.

Mobiltelefonen är ju nästan det "chipet".
Inte riktigt då. Men du förstår.
O sen dödandet är ju ingen konst idag om man kan, har resurser osv...
Bilolycka, en spruta luft, ovanligt gift som hämar ett naturligt tillstånd.

Polisen ska ju börja med blod och urinprov vid vägen, man kan ju vara narkoman.
  • Paranoid maniac
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 5 månader sedan #27624 av Paranoid maniac
Svar från Paranoid maniac i ämnet psykodynamisk kontra kognitiv terapi
Hahahaha, nä så utflippade är inte mina semestrar! Men är man privat av sig så känns det obehagligt att någon rotar även om det inte finns något direkt uppseendeväckande att få tag på. Som att bli utsatt för inbrott.

Mobilen är mycket riktigt ett sådant 'chip' men mobiler kan man ju göra sig av med - ett chip som injiceras redan vid födseln är betydligt knivigare. Det finns redan ett liknande chip förresten läste om någon professor som hade det under huden och det användes för diverse saker men det var inte fullt så avancerat som det som kommer krävas för att hålla koll på en, hälsotillståndet och en hel del annat. men tekniken går snabbt framåt så snart, alltför snart blir framtid nutid.
  • Paranoid maniac
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 5 månader sedan #27625 av Paranoid maniac
Svar från Paranoid maniac i ämnet psykodynamisk kontra kognitiv terapi
För att återgå till ämnet kognitiv VS psykodynamisk så är kongitiv att föredra. Förstår inte vad det är för mening att rota i barndomen och vända och vrida på allt. Har man insjuknat så har man det blir knappast bättre av att ständigt ta upp det som är jobbigt och gör ont. Ett tag så skyllde man ju schizofrenin på mammorna och nu vet man att det har en biologisk bakgrund. Kognitiv terapi säger: vad som än har hänt i det förflutna så existerar dina problem HÄR och NU och det är HÄR och NU vi ska ta itu med de tankar och känslor som hindrar dig att ha ett bra liv.