psykodynamisk kontra kognitiv terapi

Mer
18 år 5 månader sedan #27626 av Undrande
*tittar runt i lgh*
Ja, jag skulle nog inte ens märka om det vart en tjuv här.

Sen tror jag chipnojan är lite överdriven, möjligt att barnbarnen kan noja om de, men du?

Vi får se vad som händer när mayakalendern tar slut först.
Mer
18 år 5 månader sedan #27629 av Nissegossen
Hej! Angående chips inoperarade så skrev jag denna för några år sedan som ett inlägg i debatten om rätten till våra gener.

Fråga? Skall vi acceptera att företag som tar patent på våra gener, att de har exklusiv rätt till dem? Det skulle i förlängningen kunna vara så att företag behandlade människor som sin egendom.

Exempel, ett brev till en förälder skulle kunna utformas så här;

Tyvärr, herr Olsson er ansökan om anstånd med att betala er 14 årige sons och i förlängningen er tre åriga dotters rätt att existera, har förfallit i och med att ni har gjort kontraktsbrott genom att ni inte har betalat den årliga avgiften för dem .
Att ni har förlorat ert arbete kan vi inte ta hänsyn till. Vi kommer därför att anlita kronofogdemyndigheten och polis om ni själva inte kommer med barnen och lämnar in dem på lämpligt sjukhus. För att vi skall kunna ta deras organ för transplantation till högstbjudande på offentlig auktion , ni förstår ju att i dagens läge är ju inte organ så högt värderade, men eftersom er son är näst intill är avbetalad så räknar vi med att endast behöva ta hans hornhinna på höger öga.
Vi kommer däremot att ta er dotters samtliga organ för att kvitta skulden.
Vi förväntar oss att ni kommer senast den tredje i nästa vecka till sjukhuset Naziholmen2. Vi får påminna om att kapseln med Botulintoxin som vi opererade in i er och er fru som säkerhet, kommer att aktiveras vid midnatt natten till den fjärde, varje försök att ta bort den kommer att misslyckas. Har ni betalat skulden efter att vi skickade detta medelande ber vi er bortse från detta brev.

Med vänlig hälsning från VU i Läkemedelsföretaget U.P.A.

Vem kan äga rätten till ditt liv?
Kan man äga rätten till en annan människas liv?

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum