Har terapi hjälpt dig?

Mer
11 år 4 månader sedan #547072 av Geta
Svar från Geta i ämnet Har terapi hjälpt dig?
Norge som är ett rikt samhälle kan inte ha sämre sjukersättning än Sverige. Det kan inte vara därför som flera tillfrisknar där.
Mer
11 år 4 månader sedan #547075 av Geta
Svar från Geta i ämnet Har terapi hjälpt dig?
Svenska ungdomar flyttar ju till Norge för att ta jobb som norska ungdomar inte vill ha som till exempel att rensa fisk.
Mer
11 år 4 månader sedan #547077 av Geta
Svar från Geta i ämnet Har terapi hjälpt dig?
Det är sorgligt att du har kronofogden efter dig!
  • Jaana79
  • Besökare
  • Besökare
11 år 4 månader sedan #547078 av Jaana79
Svar från Jaana79 i ämnet Har terapi hjälpt dig?
Ja, terapi hjälpte mig med självmordstankarna i början av år 2000.
Mer
11 år 4 månader sedan #547079 av Mammuten
Svar från Mammuten i ämnet Har terapi hjälpt dig?
Zoegas, jag tar gärna emot tips kring hur man hjälper en kille som Fabian att undvika utanförskap och institutionalisering. (särskola är inte aktuellt, det är bara för begåvningshandikapp). Har du konstruktiva förslag så är de välkomna. Som det nu är får jag intryck av att du mest vill provocera (inte bara mig, även en del andra inlägg).

När det gäller tips om att få en ung människa med stora svårigheter att må så bra som möjligt och utvecklas till en vuxen person med förmågan att leva ett självständigt liv, tror jag att psykiatrin (inklusive terapi, för att återknyta till trådens egentliga tema) kan göra stor skillnad. Om det nu skulle vara så att jag och papputen är för överbeskyddande eller brister i föräldrarollen på andra vis (vilket jag faktiskt inte tror), så är det ju extra viktigt att vi går hjälp utifrån.

Nissegossen, tack!
Mer
11 år 4 månader sedan #547080 av zoegas
Svar från zoegas i ämnet Har terapi hjälpt dig?
Jamen ta dig en tittom här. Hälften är förtidspensionärer. Resten borde vara det. År ut och år in är vi samma människor här. Finns här någon som gillar psykiatrin? "thinking outside the box" Jovisst.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻