Varför i HEL*ETE

  • Mhortz
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 11 månader sedan #14945 av Mhortz
Varför i HEL*ETE skapades av Mhortz
Jag har varit lyckligt förlovad i 2½ år... Tills igår kväll då hon gjorde slut med mig. Så nu sitter jag själv, vet fan inte om jag orkar gå vidare.

Har inte kunnat sova, kan inte äta. Varför i helvete vill hon inte ha mig längre, jag som e en så snäll och förstående person. Jag har aldrig svikit eller skadat någon.

ORKAR INTE MERA NU. LIVET SKADAR SJÄLEN...
Och om jag får välja mellan livet och själen så väljer jag själen...
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 11 månader sedan #14946 av
Svar från i ämnet Varför i HEL*ETE
Oj. Det låter tungt. Kom det så plötsligt? Vad ger hon dig för anledning till sitt beslut?

Förstår att livet känns mörkt i en sådan situation. Skriv av dig här. Det brukar hjälpa att ventilera känslor...
  • Mhortz
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 11 månader sedan #14948 av Mhortz
Svar från Mhortz i ämnet Varför i HEL*ETE
Hon sa att hon tyckte att det är för jobbit att vara ihop med en sjuk kille.
Jag kommer inte att orka 24 timmar till. Jag älskar ju henne.
Vi hade en hund tillsammans, men hunden stod på henne så jag mister min bästa vän också.

Jag har inga vänner alls utanför mitt dåvarande förhållande.
Så nu e jag helt ensam och det klarar jag inte...
  • Mhortz
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 11 månader sedan #14950 av Mhortz
Svar från Mhortz i ämnet Varför i HEL*ETE
Jag måste nog lämna er kvar här.
Jag måste lämna er tyvärr...
Det är så vacket här, så vackert här.
Det är en vacker död stad...
Mer
18 år 11 månader sedan #14955 av Undrande
Svar från Undrande i ämnet Varför i HEL*ETE

Varför i helvete vill hon inte ha mig längre, jag som e en så snäll och förstående person. Jag har aldrig svikit eller skadat någon


Men hur är det med spännande, rik, välutrustad, rolig, snygg?
Spännade framförallt..

nej, jag förstår, men lugna bara ner dig, det kanske inte är kört ens...
han kanske bara vill att du ska skämpa mer med dig själv/sjukdomen eller..ja..ngt...

Hon vill kanske ha en man o inte vara en vårdare?
O vad gör du? beter dig som en sjuk person och försöker med självmord, nudirekt när det sårar henne som mest, du förstör kanske hela hennes liv, "min kille tog livet av sig, jag kände at vår relation inte funkade, o lämnade honom, o då..ja..dränkte han sig.." ..har du redan börjat hata henne?

O om hon kommer tebax pga "hotet" eller vad man ska säga, då är det ju verkligen mest för att hon tycker synd om dig...

Det är bara att försöka hitta på ngt att göra, sen....tänka på det igen om några veckor..

Just nu är du instabil o ska bara softa o coola vad som än händer ju.
Mer
18 år 11 månader sedan #14958 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Varför i HEL*ETE
Mhortz! Jag beklagar verkligen! Men som jennynen säger, ge inte upp nu! Sök hjälp och skriv och prata av dig här. Det känns om en stor djävla kris just nu. Men det kommer en morgondag och den blir bättre, jag törs nästan lova det. Jag skall be för dig, om du tillåter det.

Om ett halvår så kanske du har en ny tjej, som älskar dig för den du är! Det kanske inte var menat något mellan er, jag vet inte!??

Just nu behöver du prata av dig, gå till sjukhuskyrkan och be att få prata med någon där överhuvudtaget.

Det finns hjälp att få! Att ta livet av sig är dålig karma, jag tror ju det att för att utvecklas med sin ande i själen måste du gå vidare i detta livet. Jag tror ju det att du ställs inför samma ståndpunkt i nästa liv om du inte reder ut det i detta.

Jag lider med dig!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum