Varför i HEL*ETE

  • gäst 2
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 10 månader sedan #19062 av gäst 2
Svar från gäst 2 i ämnet Varför i HEL*ETE

Men den sista spiken i kistan ,så att säga var;ditt uteslutande av mig
det klarade jag inte.
Du hade förbjudit läkarna att tala med mig om dig


Hej, min son fick psykos och jag fick också problemet att läkarna ville inte tala med mig om sonen. Efter ett antal inläggningar visade det sig att sjukvården vid inläggning frågade "vill du att vi talar med andra om dig?" vilket min son svarade "nej" på. Men han förstod nog inte följderna av detta svar, dvs att sjukvården då också vägrar att diskutera något med nära anhöriga som vill förstå och hjälpa (göra rätt saker etc).

Jag fick inte följa med på dina undersökningar.
sen skickade de hem dig och jag fick ta hand om dig igen och så fortsatte det. Tills jag inte orkade mer


Enl min erfarenhet behöver denna uteslutning inte alls vara någon brist på förtroende. Det är nog en viktig del av en återhämtning att patienten har möjlighet att diskutera sina problem ensam även med en neutral person - ungefär som att "få hjälp med sina egna privata tankar".

Efter medicinering har jag återfått en god kontakt som tidigare inte var möjlig - och jag tror att den kontakten med nära o kära är den bästa hjälpen för återhämtning. Under förutsättning att man får (eller kan skaffa) information, så att man förstår och kan agera på ett bra sätt.
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 10 månader sedan #19063 av
Svar från i ämnet Varför i HEL*ETE
Ja jag fattar ärligt talat inte varför vården inte har velat använda mig som resurs?
Mer än som vårdare till honom när de skriver ut honom.
Jag har ju trots allt levt med honom under de senaste 2,5åren
De håller ju fortfarande på och diagnostiserar honom, och ändrar sig hela tiden.
När de inte inkluderade mig så var det som de skar bort honom från min hud med en kniv,det klart man är rädd för att växa ihop igen då.
Mhortz är bara 22år och jag 21.
Och han är den enda som får information från läkarna.
Han har själv valt att stå ensam i det här.
De la inte ens in honom igen förren jag meddelat att jag skulle flytta till eget(vi var fortfarande tillsammans då)
Innan dess litade de blint på att jag skulle ta hand om honom,vad hade hänt om jag hade haft ett jobb?
  • Kjell-Åke Holm
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 10 månader sedan #19064 av Kjell-Åke Holm
Svar från Kjell-Åke Holm i ämnet Varför i HEL*ETE
paket ifrån helvete postnr 116 66
Mer
18 år 10 månader sedan #19065 av SoulSeller
Svar från SoulSeller i ämnet Varför i HEL*ETE

Kjell-Åke Holm skrev: paket ifrån helvete postnr 116 66


Hmm? lust att vidare utveckla det där?
Mer
18 år 10 månader sedan #19068 av leva
Svar från leva i ämnet Varför i HEL*ETE

Niklas skrev:

SoulSeller skrev:

Kjell-Åke Holm skrev: paket ifrån helvete postnr 116 66


Hmm? lust att vidare utveckla det där?


I sverige har man begränsad utvecklingsmöjlighet


Begränsningen sätter man själv :idea:
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 10 månader sedan #19073 av
Svar från i ämnet Varför i HEL*ETE
Kämpa på... du klarar av det. Du får gråta och SKRIKA och prata. Förstår att det måste kännas så jävla förjävligt... Men klart du ska leva!
Ge inte upp.
Kram