han gjorde slut.

Mer
18 år 1 månad sedan #34256 av Interlude
Svar från Interlude i ämnet han gjorde slut.
jag tackar tabletterna for att jag lever. just nu. inre styrka hittar jag inet.

allt ar forgangligt och ska vissna och do.
Mer
18 år 1 månad sedan #34280 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet han gjorde slut.
Allt är förgängligt... men under tiden så lever vi och får njuta av denna vackra planet... du har mer styrka än du tror, Interlude... du kämpar på bra... du klarar mycket... även det som är svårt...

Jag minns när du började skriva på Viska... hur det var då... nu har du samlat dig mer... livet är fortfarande svårt.... men du är starkare... och klarar dig bättre...

Det går åt rätt håll... du ska se att det blir lättare med tiden... att du kommer att må bättre och bättre... och kunna ta till dig det positiva i livet allt mer.... det finns gott hopp om framtiden...

Ju mer mogen och samlad du blir, ju lättare kommer du att få med relationer... så småningom träffar du någon där det fungerar bra och ni blir kvar hos varandra....

Läs böckerna:

"Vem är det som bestämmer i ditt liv? Om medveten närvaro" av Åsa Nilsonne

"Att leva ett liv inte vinna ett krig" av Anna Kåver

De finns recenserade här på Viska. De bygger på tankar som finns i dialektisk beteendeterapi... och kan nog vara en god hjälp för dig....

Hoppas att du får en lugn och bra dag idag...
Mer
18 år 1 månad sedan #34355 av Interlude
Svar från Interlude i ämnet han gjorde slut.
jo jag har verkligen lugnat mig sedan jag började här. men jag har ont, så ont i själen på ett helt annat sätt nu.
Mer
18 år 1 månad sedan #34357 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet han gjorde slut.
Du kanske har börjat stå ut med din ångest och kunna bära den nu... så småningom minskar ångesten... det blir bättre med tiden....

Jag gillar Anna Kåvers beskrivning av känslor som vågor som man kan rida ut... de får en topp men sen minskar de... intensiteten i smärtan varar inte så länge... det gör ont, men det mildras sen... och låter man känslan finnas så kan den gå över av sig självt....
Mer
18 år 1 månad sedan #34358 av Interlude
Svar från Interlude i ämnet han gjorde slut.
det är just den där toppen jag inte vågar känna,därav alla tabletter.