Barn

Mer
3 år 11 månader sedan #1250906 av zoegas
Svar från zoegas i ämnet Barn

Geta skrev: Hur ska inte våra föräldrar ha känt sig, när vi insjuknade i schizofreni. Värre misslyckande kan knappt finnas.


Jag de känner nog skuld. Man kan undra om det är berättigat.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
3 år 11 månader sedan #1250911 av Vittrad
Svar från Vittrad i ämnet Barn
Jag har aldrig velat ha barn. Kommer inte vilja heller. Min nuvarande partner "kan tänka sig att skaffa barn någon gång i framtiden" men jag har sagt att vill han ha en unge får han hitta sig en annan brutta.
  • dietcoke
  • Besökare
  • Besökare
3 år 11 månader sedan #1250914 av dietcoke
Svar från dietcoke i ämnet Barn
Nä.

Alltså, det fanns en tid då jag önskade skaffa en egen familj. Fick sedan inse att jag tyvärr aldrig skulle fixa det. Barn är oerhört krävande, jag är inte lämpad.
Mer
3 år 11 månader sedan #1250915 av Geta
Svar från Geta i ämnet Barn

zoegas skrev:

Geta skrev: Hur ska inte våra föräldrar ha känt sig, när vi insjuknade i schizofreni. Värre misslyckande kan knappt finnas.


Jag de känner nog skuld. Man kan undra om det är berättigat.


Kylskåpskalla mödrar. Schizofreniförbundet vill få bort den uppfattningen.
Mer
3 år 11 månader sedan - 3 år 11 månader sedan #1250919 av zoegas
Svar från zoegas i ämnet Barn
Geta,

Åtminstone några av problemen är den känslomässiga anknytningen till modern som småglin. Det är jag övertygad om.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Last edit: 3 år 11 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 11 månader sedan - 3 år 11 månader sedan #1250925 av Vatten
Svar från Vatten i ämnet Barn
Adopterade barn har en mycket högre risk att utveckla Schizofreni senare i livet än andra. Man kan undra om detta inte beror på Stressen som ligger bakom situationen oavsett hur lyckade adoptionerna ändå vill framställas. För den gravida modern kanske det hela inte alltid är så stressfritt s.a.s.

Att bli förälder kan nog vara en stress nog för de flesta, har man extra svårigheter på vägen blir det nog heller inte bättre av detta. Det ligger mer än bara genetiken i hela frågan om jag får säga det.

zoegas skrev: Åtminstone några av problemen är den känslomässiga anknytningen till modern som småglin. Det är jag övertygad om.

Ja det är nog lätt att skylla på den part som oftast har störst självkritik, för denne protesterar inte lika högt. Själv tycker jag att kylskåpsmamman är en billig myt och att man kan funder över vem som hade behov av att skapa den.
Last edit: 3 år 11 månader sedan by Admin1.