Självmord

Mer
16 år 4 månader sedan #102166 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Självmord
Du kan mäta på <!-- w --> www.deprimerad.net <!-- w --> i deras självtest hur deprimerad du är. Det kan vara bra att nämna resultatet du fick på testen där, när du sedan pratar med psykakuten. Det verkar nog tillförlitligare om du gör så:
www.deprimerad.net/allman/testa_2_madrs.html
Hoppas att det löser sig för dig och att du snart mår bättre. Du har ju tidigare sagt att psykiatrin är bra där du bor.
Mer
16 år 4 månader sedan #102217 av aspie
Svar från aspie i ämnet Självmord

ak000 skrev: Jag tror att något har gått sönder. Det går upp och ner hela tiden. Nu känns det lite lättare, men fem minuter senare så kastas jag in i helvetisk ångest och nästan katatoniska tillstånd då det står helt still i huvudet. Det är fem minuter hit och fem minuter dit. Kan knappt koncentrera mig då det antingen är fullt med tankar i huvudet eller helt tomt, kan inte känna någon glädje längre. Känner mig som en jävla robot som styrs av någon annans känslor!

Just för ett par timmar sen kom min dotter (hon hade jäkla bråttom)och satte sig på min dator innan jag hunnit sätta undan några helt personliga filer. Jag hade faktiskt svårt att hålla mig i skinnet. Detta har ingenting med rubriken "självmord" att göra, bara det att jag kände mig helt kataton.
Mer
16 år 4 månader sedan #102234 av Sofie
Svar från Sofie i ämnet Självmord
sådär har jag också känt mig tills jag fick rätt medicin jag mår fortfarande dåligt ibland men det överlever man lätt då man har en bra grund att stå på, håll ut din tid kommer att komma! kramar :)
Mer
16 år 4 månader sedan #102447 av ak
Svar från ak i ämnet Självmord
Jag har nu vinnlagt mig om att ta livet av mig den fjärde januari. Anledningen till det är att jag hinner leva in tills år 2008(!) och hinner fira jul med familjen. Hinner säga adjö till alla utan att dramatisera det och skriva ett manifest, och en bra novell (För att efterlämna någonting till eftervärlden) och slutligen alternativt sälja lite prylar och donera pengarna till välgörenhet eller bestämma vem som skall ha vad.

Min plan. Gå ner till stranden. Ta sådär 20-30 Imovane. Dricka mig ordentligt full på vodka. Binda fast vikter vid mina armar och ben. Simma ut i havet och slukas, förlora medvetandet och sakta glida till bottnen utan någon ångest.

Adios amigos!
  • Pallekula
  • Besökare
  • Besökare
16 år 4 månader sedan #102448 av Pallekula
Svar från Pallekula i ämnet Självmord
Har du så bråttom att dö? Måste finnas något som du vill göra innan, förutom att fira jul.

Ja vet iaf att min familj skulle hata mig om jag gjorde en sak liknande det där, så det låter ganska patetiskt o egoistiskt i mina öron.
Mer
16 år 4 månader sedan #102449 av ak
Svar från ak i ämnet Självmord
Egoistiskt att ta självmord? Det är mer egoistiskt att fortsätta leva och tynga dem med mina problem. Jag kommer snabbt ta livet av mig och funderar på alternativa sätt att göra det, och känna att jag inte tar livet av mig pågrund av julstressen. Det skall göras ordentligt det här. 14 dagar är lång tid, så jag hinner fundera igenom det och prata med mina anhöriga om det så de inte får panik.