Smyger med sjukdom

Mer
18 år 8 månader sedan #20297 av Sugared
Svar från Sugared i ämnet Smyger med sjukdom
har lärt mig att det inte är nån ide det där. folk tittar på en konstigt och verkar inte förstå. eller så tycker de man är konstig som säger något sånt till dom, eller pratar öppet om det, som om det är så djävla hysh hysh, visst vill man inte blotta sig öppet för alla hursomhelst. men prata om det då man kan och känner för det måste man väll få?
Även om jag har en tendens att bli riktigt pratsam när jag är full så ljuger jag ju aldrig, Är bara synd at folk ser annorlunda på en efteråt.
Som om man har böldpest eller nått..

Både min mamma och mina två systrar vet om mina problem.
Men ingen av dem verkar förstå varför jag beter mig om jag gör.
Det är som om det ite vill förstå att det är allvar och inte nått jag kan växa ur eller skärpa mig från.
De förnekar skiten. just snyggt det där..
Mer
18 år 8 månader sedan #20298 av Geta
Svar från Geta i ämnet Smyger med sjukdom
Nej det är svårt att smyga med sjukdomen.
Det är omöjligt att vara helt medveten om hur
man uppfattas av andra, för att kunna ändra
beteendet.
Man kanske inte orkar eller vill.
Tror att när man blir äldre så tolereras en viss
avvikelse bättre.
Försöker dock inte bete mig konstigt mer än
nödvändigt.
Just nu uppfattar jag inte det som problem.
Mer
18 år 8 månader sedan #20367 av Fredrik
Svar från Fredrik i ämnet Smyger med sjukdom
Det känns skönare att inte behöva smyga så mycket med sjukdomen. Berättade för en släkting som jag kommit mycket nära genom åren att jag har en psykossjukdom och att jag medicineras för den. Mer tycker jag egentligen inte att jag behöver berätta för honom.
Jag har lättare och lättare för att prata om det här tror jag, nu när jag börjar förstå hur den här sjukdomen fungerar.

kram Fredrik
Mer
18 år 8 månader sedan #20369 av flisan
Svar från flisan i ämnet Smyger med sjukdom
Hej Isa-Alise, vad är det för bok du skrivit om man nu får snoka på det sättet. Jag blir bara så väldigt nyfiken. Du får gärna skriva personligt med. om du inte vill att alla ska läsa.