Tycka om sig själv

Mer
18 år 6 månader sedan #24028 av Fredrik
Svar från Fredrik i ämnet Tycka om sig själv
Jag märker att jag inte klandrar mig själv lika ofta som förrut. Man får försöka fokusera på problemen och försöka lösa dom.
Mer
18 år 6 månader sedan #24066 av Alisa
Svar från Alisa i ämnet Tycka om sig själv
Jag har också lite problem med vikt och så fort jag går upp så hatar jag mig själv. Jag är inte överviktig men ändå, hatar extra kilo. Men som Orvar sa för man i sig lite sprit så tycker man att man är bäst i hela världen. : )
Mer
18 år 6 månader sedan #24244 av Sofie
Svar från Sofie i ämnet Tycka om sig själv
Är det medicinen som gör er kraftiGA? skitsamma förresten. Alla människor är lika mycket värda. försök tyck om er själva. Annars kan det vara svårt att tycka om andra.
Mer
18 år 6 månader sedan #24251 av Kn@sen
Svar från Kn@sen i ämnet Tycka om sig själv
För mig var det medicinerna som gjorde att jag gick upp, vilket inte syns på mig eftersom jag jämnt varit spinkig. Nu har jag mer normal vikt är 1,72 väger under 70 kg, men jag kan tänka att det är rätt jobbigt att ha normal vikt och sen gå upp cirka 10-20 kg.
Mer
18 år 6 månader sedan #24263 av Geta
Svar från Geta i ämnet Tycka om sig själv
det är så lätt att krångla till det när man
föraktar sig själv.
Det är lättare att suga till sig alla negativa
omdömen än att ta till sig de positiva.
En balans behövs.
Mer
18 år 6 månader sedan #24273 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Tycka om sig själv
Depression kännetecknas av negativt tänkande och särskilt då om en själv. Det är inte omöjligt att en del av era problem med självbilden kan orsakas av depression. En depression kan ofta behandlas framgångsrikt med antidepressiva, men motion är också ett bra tillägg. På <!-- w --> www.deprimerad.net <!-- w --> finns ett gratis självtest där man kan mäta om man är deprimerad.