Vad är fel med självmord?

  • David
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 5 månader sedan #26651 av David
Svar från David i ämnet vad är fell med självmord?
Tack Anna.
Mer
18 år 5 månader sedan #26654 av Fredrik
Svar från Fredrik i ämnet Vad är fel med självmord?
För min egen del kommer självmord aldrig bli ett alternativ. Jag vet att jag ändå kommer att dö och förmodligen får jag aldrig mer chansen igen till ett nytt liv. Jag ser livet som en gåva och jag tänker inte sabba det.

mvh Fredrik
  • Xebeche
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 5 månader sedan #26655 av Xebeche
Svar från Xebeche i ämnet Vad är fel med självmord?
Det hade varit skitball o spöka för alla dessa elaka människor som jobbar i korridorerna på psyk. Kanske flyga in i duschen på sin tonnårs förälskelse, du vet den man aldrig hade en suck på. Eller spela ett parti schack mot döden, få reda på vem som knäppte Palme av Gud. Röka en holk med Bobban. Fråga Cobain varför?
Men tänk om du ser din mamma lägga en gul ros vid din sten. Tårögd för att du besegrades av honom. Dina vänner som har något inom som är trasigt och kan aldrig bli helt. Eller se mig gå och skratta åt dessa naiva varelser runtom, som tror sig veta hur det är att leva. Du vet vem han är, han är lika värdelös som den sten brevid rosen.
Mer
18 år 5 månader sedan #26669 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Vad är fel med självmord?
Jag har läst att vid schizofreni anses självmorden orsakade av depression som har tillkommit som symptom. Om man behandlar depressionen så minskas också säkert självmordstankarna. Leponex kan användas till personer, som är självmordsbenägna för de minskar risken för självmord med 40 %. Det finns alltså alternativ att pröva antidepressiva och Leponex om man har besvär av självmordstankar.
Mer
18 år 5 månader sedan #26671 av Isa-Alise
-
Mer
18 år 5 månader sedan #26677 av Xebeche_
Tabletter och terapi, statistik och siffror. Ångest och självdestruktivitet. Tro på själavandring och reinkarnation. Karma... Hette vi alla Adolf innan vi föddes som mindre än? Alla tror på sin övertygelse, men tvivlar när vingarna klipps.

Varför mår jag så dåligt? Varför skämms jag över skuggorna? Varför jagar helvetet mig? Och varför skrämms inte döden längre? Hur kan bladet trösta? Hjälper det?